• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

BA vurderer flere USA-destinasjoner fra LCY

Hvis de kan fly inn til DCA, og ikke IAD, så vil man jo få en skikkelig sentrum-til-sentrum-forbindelse. Eller er det begrensninger på langruter/internasjonale ruter på DCA?

'' Reagan National does not have a U.S. Customs facility onsite for the inspection of International passengers ''

Preclearence er unntatt, så internasjonal ops gjøres i begrenset grad.

Kan hende at DCA har faatt dispensasjon, men LGA har ihvertfall vaert veldig strikte. DCA er ogsaa utrolig naert strategiske ting

Den eneste disp'en jeg kjenner til på LGA er Denver ... Imidlertid er det fritt frem på lørdager. Da er det ingen restriksjoner. Det er dog ikke så veldig attraktivt for operatørene å ha en 'kun-lørdagsops', så den er lite brukt ... men ATA fløy SFO-LGA i en periode før ruteflyvningene ble kappet ...

Disse begrensningene er imidlertid relatert til The Wright Amendment, som nå er trukket tilbake, og har ikke noe med sikkerhetsprosedyrene rundt DCA å gjøre.

Er det kun meg eller faar du ogsaa Lufthansa Dejavu? Lufthansa var jo tunge paa single aisle smaafly med all business for en stund siden, men oppgraderer flightene til stoerre materiell saa snart markedet var klart for det?

Kan jo umulig vaere veldig god butikk i dette da omsetningen pr. flight er rimelig begrenset

Iflg. diverse artikler gikk LCY-ruta raskt bedre enn beregnet, og belegget skal være godt. Når jeg så på bookingtallene før sommeren var det lite belegg inntil få dager før utreise (var hvertfall i sommer) og så solgte de ut det meste, så prisene er nok ikke de laveste. På min tur JFK-LCY var det også 2-3 pax som kjente crewet, som kommenterte "Tar du denne i dag, du pleier jo å være på den andre avgangen" osv. - kan være tilfeldig eller kan være en del som pendler.

BA forsøker jo med singel-isle andre steder også i form av OpenSkies, men kan ha funnet nøkkelen med LCY, og det er vanskelig å få plass til større fly der.

Til tross for 2 daglige runder LCY-JFK lever LHR-NYC-flightene sitt eget liv og er vel tilbake til 9 daglige rundturer på vinterprogrammet.

Den eneste disp'en jeg kjenner til på LGA er Denver ... Imidlertid er det fritt frem på lørdager. Da er det ingen restriksjoner. Det er dog ikke så veldig attraktivt for operatørene å ha en 'kun-lørdagsops', så den er lite brukt ... men ATA fløy SFO-LGA i en periode før ruteflyvningene ble kappet ...

Disse begrensningene er imidlertid relatert til The Wright Amendment, som nå er trukket tilbake, og har ikke noe med sikkerhetsprosedyrene rundt DCA å gjøre.

Det flyges til Karibien fra LGA på lørdager. Jeg flyr AUA-LGA i november, og den er over grensen.

Back