• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

BA utsetter LCY-JFK

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
... men ikke mer enn en måneds tid. Verdt å merke seg er imidlertid at dette ikke dreier seg om konvensjonelle A318'er, men CJ-versjonen, som tilsvarer Boeings BBJ'er.

The carrier later indicated it would launch two flights per weekday from London City to JFK around September 2009, but it has yet to set an exact launch date or begun ticket sales.

The carrier's executive VP for the Americas, Simon Talling-Smith, says BA is now aiming to launch the service in October and begin ticket sales by the end of June.

http://www.flightglobal.com/article...unch-london-city-jfk-a318-service-in-oct.html

Ser ut som du har postet samme bildet to ganger, men uansett
svært interessant å studere. Har tro på dette produktet, og
tror nok dette blir en svært behagelig tur for de som betaler
såpass mye for denne turen i A318-maskinen.

Kan noen fortelle meg hvorfor dette er en god ide? Jeg skjønner fordelen med LCY når man flyr intra europeisk. Men det man sparer i reisetid her blir jo marginalt i forhold til total reisetid? Sparer man mye tid på turen ut, da skal man vel ned å tanke? Det vil jo også være relativt dyrt for BA å produsere disse setene. Hadde vært bedre å fått disse passasjene inn på avgangene fra LHR.

JA, BA har sikkert glemt å vurdere dette før de bestemte seg for å starte denne ruten. Du får skrive et brev og minne dem på de ;)

JA, BA har sikkert glemt å vurdere dette før de bestemte seg for å starte denne ruten. Du får skrive et brev og minne dem på de ;)

De har sikkert ikke glemt å vurdere det. Derfor er det jo intresant å vite hva det er som gjør at de velger å satse.

LHR er sprengt, og BA vil ha et tilbud til Businessfolka som ikke vil blande seg med de øvrige massene. LCY ligger også sentralt i business-strøket i London. Tror ikke det er mangel på markedet mellom disse to byene...

Noen som vet om TSA vil komme ombord for kontroll i SNN?
Jeg har mine tvil til denne ruta. Ett stop på vei vestover, pluss lengre flytid og narrowbody.

Noen som vet om TSA vil komme ombord for kontroll i SNN?
Jeg har mine tvil til denne ruta. Ett stop på vei vestover, pluss lengre flytid og narrowbody.

Det blir hvertfall immigrasjon og toll i SNN så man slipper det på JFK. Har ikke regnet på det tidsmessige, men på LHR må man være på plass min 35 min før avgang hvis ikke slipper man ikke inn gjennom security. Pluss reisetid fra City så blir det fort 1.5-2 timer. Er man i City og de f.eks.15 min minimum på LCY så sparer man fort 1-1.5t.

Narrowbody/widebody? De aller fleste som flyr C-klasse B747 med BA velger upper deck og der er det enda lavere under taket enn i en A318.

(TSA har vel ingen ting i SNN å gjøre, det er vel CBP du tenkte på?)

Back