BA uten dør ...

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
BA uten dør ...

Cape Town i dag. Dumt å pushe før du kobler av nesebrua .. Mye som har sviktet her.

https://www.airlive.net/breaking-th...9a_UEjPxlpiigVhBoQAlCRGQiNUlF5hYyHo1CG_jfUHek

According to a source, the aircraft (reg. G-YMMU) pushed back with the jet bridge still attached.

The flight has been cancelled.

FKC3J7-WYAEWLqF.jpeg
 
Re: BA uten dør ...

Detta ser dyrt ut..!

Et spørsmål til fagfolket: Er det fysisk mulig for føreren av pushback-traktoren å se døren(e) og/eller om gangbroen er kjørt tilbake før pushback påbegynnes når man sitter nesten under flyet (777), eller må hen stole på beskjed fra andre at det er klart?
 
Re: BA uten dør ...

Detta ser dyrt ut..!

Et spørsmål til fagfolket: Er det fysisk mulig for føreren av pushback-traktoren å se døren(e) og/eller om gangbroen er kjørt tilbake før pushback påbegynnes når man sitter nesten under flyet (777), eller må hen stole på beskjed fra andre at det er klart?

Leste på et nettsted at flyet skulle på remote parking, og da har man ofte ingen andre øyne enn sine egne. Når det er sagt må jo mye ha gått fryktelig galt ( fort ) her. Ikke nok med at jet bridge fremdeles var på flyet, så har jo, slik jeg ser bildene, ikke en gang flydøren vært lukket. Tror nok føreren av tauetraktoren har vanvittig mange spørsmål i vente. Kanskje til og med at vedkommende hadde ansvar for brokjøring og.
 
Re: BA uten dør ...

Slik jeg kjenner det hjemmefra så er der alltid 1 i cockpit i tillegg. Pushesjåføren tar så broa når døra er lukket før han går ned for å iverksette pushback.
Men der kan sikkert være forskjellige rutiner rundt dette.
 
Re: BA uten dør ...

Før push back starter, skal jo alle dørene være lukket. For at en tilkoblet jetbro skal rive av døren må den jo ha vært åpen når push back startet. Men pilotene skal jo ha indikasjon i cockpit dersom noen av dørene er åpne. Så hvorfor startet en push back før dørene er lukket? Pilotene må jo ta av parkeringsbremsen og gjøre en hel prosedyre. Så dette var litt merkelig…
 
Re: BA uten dør ...

Før push back starter, skal jo alle dørene være lukket. For at en tilkoblet jetbro skal rive av døren må den jo ha vært åpen når push back startet. Men pilotene skal jo ha indikasjon i cockpit dersom noen av dørene er åpne. Så hvorfor startet en push back før dørene er lukket? Pilotene må jo ta av parkeringsbremsen og gjøre en hel prosedyre. Så dette var litt merkelig…

Tviler på at det var noen flygere eller kabinbesetning ombord.
 
Re: BA uten dør ...

Ut fra setningene "The Boeing 777-200 was supposed to perform flight #BA42 from Cape Town to London Heathrow" og "The flight has been cancelled" kan det jo virke som om det var pushback fordi den skulle ta av, og derfor piloter og pax om bord?
 
Re: BA uten dør ...

Ut fra setningene "The Boeing 777-200 was supposed to perform flight #BA42 from Cape Town to London Heathrow" og "The flight has been cancelled" kan det jo virke som om det var pushback fordi den skulle ta av, og derfor piloter og pax om bord?

At maskinen skulle brukes på en flight til LHR senere og at den flighten ble kansellert pga skaden virker da plausibelt?
 
Re: BA uten dør ...

At maskinen skulle brukes på en flight til LHR senere og at den flighten ble kansellert pga skaden virker da plausibelt?

Ja, selvfølgelig, men jeg leste det slik at den var på vei med pax. Og det er vel også en mulig forklaring? :-)
 
Back
Top