BA-uhell i JNB (23/12/13)

Re: BA krasj i JNB

Hehe, ser at BA evakuerte First Class-passasjerer før de andre passasjerene ombord, til bestyrtelse fra noen.. :)

Man får det man betaler for.. LOL

KIm
 
Re: BA uhell i JNB

Uff, tidlig å åpne presanger. Godt det gikk bra med alle

British Airways B747-400 G-BNLL Damaged in Johannesburg Taxi Incident.

British Airways Boeing 747-436 G-BNLL preparing to operate BA34 Johannesburg – London Heathrow took a wrong turning onto an incorrect taxiway resulting in the right wing embedding itself into a building. All passengers were evacuated safely without injury. Four ground staff in the building are reported to have received minor injuries. The flight was cancelled.
 
Re: BA krasj i JNB

Hehe, ser at BA evakuerte First Class-passasjerer før de andre passasjerene ombord, til bestyrtelse fra noen.. :)

Man får det man betaler for.. LOL

KIm

WOW... Ikke bra, synes nå jeg. Men jeg tipper kanskje de anså det som en de-boarding fremfor evakuering. Det er vel hverken fuel eller noe annet i vingespissen. OG da er det vel fair

Hadde det vært full katastrofe tviler jeg på at de hadde stått og holdt økonomipassasjerer igjen. Det lærte man vel at var ufint så langt tilbake som i 1912
 
Re: BA Jumbo "vingeklippet" i Johannesburg.

Steike, den var solid ja. Godt det ikke bra med nesten alt og alle:
No one injured only the pilot's pride
 
Last edited:
Det skjedde her i mørket:

FAOR.jpg
 
182 passasjerer var ikke rare greia.. men de kompenserer vel dette med mer cargo ? I så tilfelle vil cargo være bedre butikk for flyselskapet enn passasjerer ?
 
182 passasjerer var ikke rare greia.. men de kompenserer vel dette med mer cargo ? I så tilfelle vil cargo være bedre butikk for flyselskapet enn passasjerer ?

54% belegg for å være nøyaktig, da G-BNLL er low-C (337 seter mot 291 i high-C)

Nå varierer uansett belegget gjerne litt fra flight til flight
 
182 passasjerer var ikke rare greia.. men de kompenserer vel dette med mer cargo ? I så tilfelle vil cargo være bedre butikk for flyselskapet enn passasjerer ?

De hadde nok ikke fløyet om det var vanlig pax-tall, men som du jo sikkert vet reiser folk andre veien også ;) BA har 2-3 daglige JNB-LHR i tillegg til 2 daglige CPT-LHR, alt med 747 så passasjergrunnlaget finnes nok.
 
Re: BA krasj i JNB

Hadde det vært full katastrofe tviler jeg på at de hadde stått og holdt økonomipassasjerer igjen. Det lærte man vel at var ufint så langt tilbake som i 1912

En ting som slo meg her: F-kabinen har kun exit bakover (noe som ikke er lovlig på fly som lages i dag), Y+ som er seksjonen bak F kan gå ut både bakover og fremover. Hvor mange pax det var i F og Y+ står det ikke noe om, men er jo ikke umulig man ba noen i Y+ også benytte nærmeste exit "som er bak deg" i dette tilfelle.

http://www.seatguru.com/airlines/British_Airways/British_Airways_Boeing_747-400_B.php
 
De hadde sikkert en egen expressbuss tilbake til loungen for de noble i front, så da var det kanskje mest praktisk å 'evakuere' dem klassevis .. ?
 
De hadde sikkert en egen expressbuss tilbake til loungen for de noble i front, så da var det kanskje mest praktisk å 'evakuere' dem klassevis .. ?

Det er jo det greie med å ha ulik PA etter hvor man sitter i flyet

PA på Dividend Class: "EVACUATE EVACUATE EVACUATE!!!"

PA på economy class: "Ladies and Gentlemen. We seem to have a small technical problem, but the captain has informed us that we will have a public announcement shortly. Until that time, we are happy to serve you coffee and a small snack. Any items from our in-flight shop may be ordered now. Thank you for your attention, and I hope you have a pleasant emergency".

(kommende klager på usæriøsitet kan sendes til infractions(a)bongos-tryllereiser.no)
 
Last edited:
Kanskje utsatt evakuering av bakerste benk er enda en "enhancement" etter careful review av customer feedback.

We are delighted to inform you that starting today you will be able to enjoy the heat longer.
 
Kanskje utsatt evakuering av bakerste benk er enda en "enhancement" etter careful review av customer feedback.

We are delighted to inform you that starting today you will be able to enjoy the heat longer.

"And not only can you enjoy it longer, you can also enjoy it more intensly. All thanks to the fire in engine number three."
 
Back
Top