BA til Cape Town - hva kan forventes

Isbamse

ScanFlyer Gold
Endelig, man skal fly sånn stooort fly, jumbojet til Cape Town on assignment for jobben. :) BA i klassen World Traveller Plus. Noen som vet hva man kan forvente, ombord og på den berømte Terminal 5?

Nå har jeg aldri reist i WT+, men har reist mange ganger med BA long haul i CW og noen ganger i WT.
Serveringen du får i WT+ er den samme som i WT, så det du betaler ekstra for er benplass og setekomfort. Mange mener at det ikke er spesielt bra value, da komforten ikke er SÅ mye bedre at det skulle tilsi den prisdifereansen de er mellom WT og +.
Når det gjelder T5, så kan man trygt si at transfer på LHR er blitt en helt annen opplevelse etter at denne terminalen kom i bruk. Den er moderne, lys og luftig, og designet slik at det er ikke er lange avstander å gå. Det kan hende at flighten din går fra T5B, da må du ta et automatisert tog. Disse togene går hvert 3. minutt (tror jeg).
T5 inneholder alt du kan tenke deg hva angår shopping og mat i alle prisklasser. Så du burde absolutt ikke kjede deg.

Her er info om WT+, men for mer unbiased info ville jeg gått til flyertalk's BA forum.

http://www.britishairways.com/travel/world-traveller-plus/public/en_gb

Har ikke så mye tro på forventninger generelt, i BESTE fall blir de oppfyldt.. :)

Last edited:
Høres ut som en ikke superfantastisk, men grei klasse mht servering og stoler, hvor jeg med mine 1,62 skal kunne klare å sove. Jeg sover tross alt på nattbussen til Sunnmøre. IFE bryr jeg meg sjelden om. Bare huske nok lesestoff.

Jeg er 198cm og da var WT+ myyyye bedre enn WT og svært viktig for meg. Men ellers foretrekker jeg CW (eller FIRST) da :).

Fløy WT+ for en fire uker siden, og syntes det ikke var noe dårlgiere enn det SAS tilbyr. Du får riktignok ikke champagne og den samme maten som i økonomi, men jeg mener at maten (frokost) ikke stod noe tilbake for det du får på eco pluss frokost fra USA med SK. Fikk bedre headset enn SK. Tannbørste, øyemaske og ørepropper. Er du vandt med økonomi vil du føle at WT+ er utrolig bra.

Back