BA Premium Economy til Denver

Fnate

ScanFlyer Ununoctium
Medlem
Hællæh

På tide med en liten live rapport igjen fra Bongogruppen. Denne gang til Denver... ikke så uvanlig for oss, strengt tatt. Men både BA og Premium Economy. Kan strengt tatt ikke huske forrige gang med akkurat den kombinasjonen.

Men jeg har et vagt minne om at det delvis skyldtes en serie grove ran av Club Kitchen.

Uansett, her sitter jeg i 8C på OSL og ventet på push back.

ad0a3eeb25dc35845667b4ad5af90f5f.jpg

Det er stappfullt. Digger når folk bruker seteryggen foran som håndtak for å dra seg opp og rundt setet. Sidemennesker med parkasen på og ALL håndbagasjen i fanget. Dette hadde aldri skjedd foran gardina.

Its a zoo back here. :)

Flyet er en 16 år gammel A320 men med internet.

2b2a8334d8a617afa1c46c9a6d9cba31.jpg

Forøvrig alt vel så langt. Sabla styrete boarding på OSL med disse sjekkene før boarding area. Og når man først skal ombord roper de opp boardinggruppe men ingen sjekker. Så på "boarding group 1" gikk de første 567 passasjerene ombord. Var stort sett meg og en halt pensjonist igjen der når de ropte opp gruppe 2.

Greit... jeg overdriver litt.

Grompf.

Last edited:
Ooooh... nå snakker vi.

Jolly Hog Sausage Bap har ikke de "rike og mektige foran gardina" (uttrykk stjålet fra Finnair rapport).

ae687e8393e1ee459832e4297b7a909e.jpg

Brennevin har de her også.

627c9aaad18a522f74de68e6bba274f7.jpg

Its looking up guys!!!!

Forøvrig er det sjukt underlig at man ikke kan sjekke inn bagasje eller bruke bagdrop på OSL når man flyr BA.

Ja... vi har sjekket inn bagasje også, for virkelig å makse opplevelsen. Elefanten sitter og skjelver og har tatt på hjelm.

Jau... internet ombord er forøvrig akkurat stabilt nok til at man kan kjøpe connection for hele flighten for £5.99.

Men man kan ikke åpne sider eller f.eks jobbmailen.

På den andre siden kan nan som BAEC medlem tekste gratis og det var tydeligvis stabilt nok på mobilen til å bruke Tapatalk.

Jeg har bok!

Sent fra min SM-F741B via Tapatalk

Kan man ikke jobbe så kan man drikke. Med andre ord ble det en GT ombord.

c75040af05864fe31d55dbf6e2d226f3.jpg

Forsøkte nappe litt og ble vekket av full klappesalve når vi landet.

Nå blir det å komme seg til T5

Hællæh

På tide med en liten live rapport igjen fra Bongogruppen. Denne gang til Denver... ikke så uvanlig for oss, strengt tatt. Men både BA og Premium Economy. Kan strengt tatt ikke huske forrige gang med akkurat den kombinasjonen.

Men jeg har et vagt minne om at det delvis skyldtes en serie grove ran av Club Kitchen.

Uansett, her sitter jeg i 8C på OSL og ventet på push back.

ad0a3eeb25dc35845667b4ad5af90f5f.jpg

Det er stappfullt. Digger når folk bruker seteryggen foran som håndtak for å dra seg opp og rundt setet. Sidemennesker med parkasen på og ALL håndbagasjen i fanget. Dette hadde aldri skjedd foran gardina.

Its a zoo back here. :)

Flyet er en 16 år gammel A320 men med internet.

2b2a8334d8a617afa1c46c9a6d9cba31.jpg

Forøvrig alt vel så langt. Sabla styrete boarding på OSL med disse sjekkene før boarding area. Og når man først skal ombord roper de opp boardinggruppe men ingen sjekker. Så på "boarding group 1" gikk de første 567 passasjerene ombord. Var stort sett meg og en halt pensjonist igjen der når de ropte opp gruppe 2.

Greit... jeg overdriver litt.

Grompf.

God tur. Jeg hadde verdens stoerste mann ved siden av meg igaar fra ARN til BRU. OK, jeg overdriver lit ogsaat, men det var ikke en smaagutt. Han maatte ha armelenet oppe for aa faa plass i midtsetet og este utover begge sidemenneses plass. Naar han skulle ut synes han det var best aa ta tak i meg for aa signalere at han skulle ut. Jeg foretrekker et "unnskyld/excuse me". Han tok ogsaa et godt grep i setet foran for aa ta fart ut av setet. Han plinget paa FA'ene for aa kjoepe sin vodka. En passelig stor forsinkelse gjorde det til en mindre hyggelig flytur, men bagasjen kom i det minste kjapt paa baandet etter ankomst.

So far so «good».

Men den burgeren Jolly Hog’en..? Nuvel.
Er det noen som kan forklare hva RSPCA Assured og B corp er? Svært stolte er de over produktet i hvert fall, det skal sies.

God tur videre, Heathrow kan jo være en interessant opplevelse.

Er det noen som kan forklare hva RSPCA Assured og B corp er? Svært stolte er de over produktet i hvert fall, det skal sies.

RSPCA er nye dyrevelferdsgreier, men B Corp er litt sånn man er en bedrift men henter inn noen sånne "non profit organisasjons" greier.

So far so «good».

RSPCA Assured er noe bøndene i UK har kjøpt seg for å få folk til å tro at svinekjøttet "ikke er torturert". Noe det er uansett, men dumt man betaler mer for skinnhellighet.
"Animal welfare inspectors have been sent into more than 200 farms amid claims one of the UK’s largest food certification schemes is failing to enforce legal standards, the BBC has learned."

So far so «good».

Jolly Hog'en ser jo helt magisk ut!!!!

Noe det er uansett, men dumt man betaler mer for skinnhellighet.

Det er da en av samfunnets grunnpilarer?

Kan ikke den elefnanten assistere med upgrade hos de hyggelige folka i loungen da?

Dette kommer jo ikke til å bli trivelig. Mistenker en vol. 2 av filmen Falling Down, bare at nå foregår handlingen direkte på en flyreise.
p14593_p_v10_at.jpg

"Clean the streets I used to own"

Tilbake på LHR. Kan ikke helt fatte hvorfor jeg mente jeg syntes at det var så innmari elegant før. Jeg husker jo at jeg pleide få hjerneblødning og nesten gå spedalsk i security. Det var til de bygde First Wing, og da gikk man simplethen igjennom immigration og så inn på nytt der. Det var elegant. Og så etter hvert kom de og hentet oss på flyet og kjørte oss til loungen.

Men om de ikke gjør det og man ikke kan bruke First Wing... da er jo LHR et kontinuerlig shit show. Terminalbytte gjør det egentlig ikke bedre. Men ufattelig nok ble ikke mine bags tatt ut til secondary (noe det så ut som om nesten alle andre gjorde), så jeg var faktisk igjennom relativt raskt.

Nostalgisk å komme igjennom vanlig security på T5 igjen. :)

15825c99bd8c8b41f3feaddae2cad4b4.jpg

Men den må jo være underdimensjonert. Jeg hadde helt glemt hvor inni granskauen mye folk det er er. Uansett fikk man banet seg vei til loungene og tatt nok en rulletrapp forbi der man egentlig vil. SuperDuperkantina og til nøds Superkantina. Opp til Kantina.

d7ede7d372d290a91031618a1d0ae175.jpg

Der var det også helt sinnsykt fullt av folk men til slutt fant jeg et sted og sitte og en rimelig overraskende god Engelsk frokost.

854dfd8d09825d5eceee431bada15209.jpg

Og så har de jo både Prosecco og den BA branded Brewdog øllen. Så med litt daydrinking skal vi fikse 3 timer mellomlanding her.

Last edited:
Kan ikke den elefnanten assistere med upgrade hos de hyggelige folka i loungen da?

Dette kommer jo ikke til å bli trivelig. Mistenker en vol. 2 av filmen Falling Down, bare at nå foregår handlingen direkte på en flyreise.

Jeg har gjemt AmEx kortet så han ikke finner det, ellers hadde vi vært i første klasse for lenge siden.

Tilbake på LHR. Kan ikke helt fatte hvorfor jeg mente jeg syntes at det var så innmari elegant før. Jeg husker jo at jeg pleide få hjerneblødning og nesten gå spedalsk i security... da er jo LHR et kontinuerlig shit show. Terminalbytte gjør det egentlig ikke bedre.

Men den må jo være underdimensjonert. Jeg hadde helt glemt hvor inni granskauen mye folk det er er.

Folk som frivillig bytter fly på LHR burde vært kraftig tilsnakket. Herved gjort.

Har kommet meg til Terminal 5B. Her har det pusset opp kantina så det er riktig fint. Mye færre mennesker er det også. Så kollegaen min tekstet meg og sa at han alltid bruker denne fremfor A. Så går man heller tilbake via kjelleren.

Straks boarding på BA219. Et veldig kjent flightnummer men ny flytype. Tror det er A350-1000.

Så skyller ned rødvin og håper på det beste. Satser også på at flyet ikke er fullt av bransjekolleger. Møtte noen i loungen. Alle skal på samme misjon.

089d51ca17d3781d945cea09fc0716c6.jpg

0a305d71039219b0542e86da5920fb02.jpg

ffbf35164af05d3f003b77073d3e1b7a.jpg

Om bord... sånn cirka 100% omgitt av konkurrenter i jobb. Heldigvis aner ikke de hvem Bongo gruppen er... regner jeg med.

Setet kjennes bra faktisk. Pute og dyne er ikke elektrisk. Det er fett.

Og de kom med Prosecco velkomstdrink. Skal innrømme at det ikke var tvingende nødvendig nå (schålll) men man sier da takk.

Uhmmm... åjåjåj

Bilder klarer jeg tydeligvis ikke laste opp ombord.

Jeg hadde verdens stoerste mann ved siden av meg igaar fra ARN til BRU. OK, jeg overdriver lit ogsaat, men det var ikke en smaagutt. Han maatte ha armelenet oppe for aa faa plass i midtsetet og este utover begge sidemenneses plass. Naar han skulle ut synes han det var best aa ta tak i meg for aa signalere at han skulle ut. Jeg foretrekker et "unnskyld/excuse me". Han tok ogsaa et godt grep i setet foran for aa ta fart ut av setet. Han plinget paa FA'ene for aa kjoepe sin vodka.

Takk
Trengte en bekreftelse på at det var lurt å kjøpe (en dyr) bizbillett fra OSL til Lanzarote t/r med garantert ledig midtsete

So far so «good».

Tror det betyr at den inneholder "Road Kill"

Made it. Relativt sliten nå så det blir rapport i morgen. Jeg kjørte full idiot-pakke med pyjamas, tøfler og det hele.

a982bae35e02d2e1f83b2c600c8bfc08.jpg

Men PE på BA var rimelig bra altså. Setene var skikkelig gode faktisk så jeg har ikke vondt i ryggen.

Var glad igjennom hele flighten

Og så ELSKER vi the Rockies

8c4014d828ea5ffee77e2adc7bcff103.jpg

Back