• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

BA på OSL-LHR

kristian

ScanFlyer Blue
BA på OSL-LHR

Noen som vet hvordan OSL-LHR går for BA om dagen? Alle sliter vel, men har inntrykk av at BA har en god posisjon fra Oslo. Virker vanskeligere å finne gode priser på BA enn SK til London.

Tidligere hørte jeg at BA hadde svært godt belegg i Club fra Oslo. Noen som har inntrykk av at dette stemmer?

Skulle gjerne sett større BA fly fra Oslo igjen. Nå er det vel mest A319 og A320.

Re: BA på OSL-LHR

Jeg fløy BA i Club til LHR i forrige uke og tilbake i Economy noen dager senere. Rimelig fullt begge veier.

Tror de gjør det ganske så bra på OSL nå...men du verden som de har kuttet avganger på Norge de siste 10-15 årene.

Hvor mange rader med biz har de "vanligvis" mellom LHR og OSL?
Noen som vet hvordan dette er sammenlignet med LH sine ruter ut av OSL?

BF:cool2

Jeg fløy mye BA i mai og juni. Belegget varierte voldsomt fra uke til uke. Noen ganger smekk fullt og venteliste, andre nærmest tomt fly i både ET og CE. 3-7 rader CE, med varierende belegg.

Alt fra 3 til 9 rader med Club Europe hos BA på OSL-LHR-OSL ut fra mine egne erfaringer.

Lurer også på om de har justert med antallet av de billigste billettene, som du sier litt vanskelig å finne de laveste prisene.

9 rader er maks på 319 hvertfall, er ikke mulig å dytte gardina lenger bak.

Mange bruker jo BA fordi de skal videre etter Heathrow...

Er det ikke rimeligere å bestille hele turen med samme selskap, enn foreksempel

SK OSL-LHR
BA LHR-JFK...

Mange bruker jo BA fordi de skal videre etter Heathrow...

Er det ikke rimeligere å bestille hele turen med samme selskap, enn foreksempel

SK OSL-LHR
BA LHR-JFK...
Jo, og mange bruker også SK til LHR fordi de skal videre etter LHR. Mange *A-selskaper som flyr ut fra LHR som SAS mater.

Jeg tar opp igjen denne. Har reist T/R LHR denne uken og ingen av flightene var i nærheten av fulle. På utreisen mandag var det 3rader club med to pax og hjem i går satt jeg i Club med 6 rader med 50% belegg.

Er det mest BA som ikke går med fulle maskiner? De gangene jeg har reist med SK til LHR i det siste har det vært rimelig fullt.

Var en stund siden jeg sist fløy BA og jeg må si jeg ble positivt overrasket - flyene var i mye bedre shape enn SK og servicen var også veldig god.

Jeg tar opp igjen denne. Har reist T/R LHR denne uken og ingen av flightene var i nærheten av fulle. På utreisen mandag var det 3rader club med to pax og hjem i går satt jeg i Club med 6 rader med 50% belegg.

Påsken er kanskje ikke den uken med mest pax foran?

Det var passe fullt da jeg fløy tur/retur for et par uker siden. Ene flighten var en helt full A320 (BA770 hjem søndag kveld)

Påsken er kanskje ikke den uken med mest pax foran?

Men det var slett ikke fullt i Traveller hvor jeg satt på mandag og heller ikke hjem i går og London var full av nordmenn...:cool:

Håper det bare er påskeeffekten - vi trenger BA :)

Kun fordi det er påske, de fleste flighter har idag gått med gjennomsnitt 15% belegg uavhengig av selskap, stille dag på OSL mao!

BA økte jo til 5 daglige avganger fra Gardermoen i høst. Dem ville vell ikke økt om det var så dårlig belegg på ruten ?

Fløy BA for første gang på nesten 10 år (hvor jeg ikke var i nærheten av å kunne bestemme selv hvor jeg ville) og ble positivt overrasket. Deres WTP+ konsept er rimelig bra. Fløy også BA OSL-LHR mandag 25 mars og var rimelig bra belegg på 11:30 avgangen. BA videre til SAN var tjåka fullt både WTP+ og WT. Retur i morgen i CW noe jeg gleder meg til.

Back