BA lounger på LHR

Someone

Moderator
Medlem
BA lounger på LHR

Burde sikkert ha hørt bedre etter, men er det noen vesentlig forskjeller eller forskjellige pros and cons mellom de forskjellige BA loungene på LHR?
Som en stakkars sølvgutt er det vel galleriene på Nord, Syd og T5B jeg slipper inn i?

Last edited:
Re: BA lounger på LHR

Burde sikkert ha hørt bedre etter, men er det noen vesentlig forskjeller eller forskjellige pros and cons mellom de forskjellige BA loungene på LHR?
Som en stakkars sølvgutt er det vel galleriene på Nord, Syd og T5B jeg slipper inn i?

Det stemmer. Er ikke store forskjeller, men jeg synes det er roligere i sør enn i nord. Er ikke de store forskjellene.

Utsikten er like bra til hver sin rullebane. B er mindre. Om ikke du har avgang derfra, så hadde jeg holdt meg inne på nord/sør. Om du har avgang fra B, så kan du stikke ut der så snart gaten er avklart, og holde deg der til boarding. Det er vel strengt tatt slik de fleste gjør det.

BA lounger på LHR

Hvor er den frysern?

Og apropos Fnates tråd, så står ikke maten helt i stil med loungen, som er bra. Men den pastaen tror jeg var kokt i to timer :p

Hvor er den frysern?

Og apropos Fnates tråd, så står ikke maten helt i stil med loungen, som er bra. Men den pastaen tror jeg var kokt i to timer :p

Før var det langt inne til høyre etter du kommer inn. Ikke sammen med resten av maten.

Langkokt pasta er fint... Himle med øya

Før var den langt inne til høyre etter du kommer inn. Ikke sammen med resten av maten.

Joda, moro med iskrem.

Likevel - jeg slår et slag for nord. Mye lysere og triveligere! Og litt større?

Dessuten mener jeg at take-offs oftere foregår fra den siden (gidder ikke sjekke RW-details nå :-) - for de som ikke klarer la være og se på en 747 som roterer og fyker av gårde.

Sørloungen har litt nattklubb-aktig stemning, syns jeg. Mange liker jo det. :cool:

BA lounger på LHR

Takk, fant den. Snakk om forsøke gjemme noe. Den var jo helt innerst og bortest i en mørk krok

ImageUploadedByTapatalk1366568576.836476.jpg

BA lounger på LHR

Dessuten mener jeg at take-offs oftere foregår fra den siden (gidder ikke sjekke RW-details nå :-) - for de som ikke klarer la være og se på en 747 som roterer og fyker av gårde:

Take off skjer fra sør nå, så bortsett fra 340ene er jo de fleste halveis til cruise innen de passerer

Likevel - jeg slår et slag for nord. Mye lysere og triveligere! Og litt større?

Dessuten mener jeg at take-offs oftere foregår fra den siden (gidder ikke sjekke RW-details nå :-) - for de som ikke klarer la være og se på en 747 som roterer og fyker av gårde.

South er en god del større enn North, og om trafikken går østover, så tar de kun av på 9R (utenfor South), og lander kun på 9L (utenfor North). Er visst en avtale med en lokal landsby i nærheten som ikke vil ha fly over seg.

South er en god del større enn North, og om trafikken går østover, så tar de kun av på 9R (utenfor South), og lander kun på 9L (utenfor North). Er visst en avtale med en lokal landsby i nærheten som ikke vil ha fly over seg.

Blander jeg North og South? L og R?
En av oss gjør det, tror jeg.

De siste gangene (5-6) fra LHR tok vi av - som vanlig? - på rwy som ender ved North T5. Da jeg jobbet på LHR mener jeg også dette var det jevne mønsteret. Men det er lenge siden...

Noen som har en god RWY-map?

Last edited:

Blander jeg North og South? L og R?
En av oss gjør det, tror jeg.

De siste gangene (5-6) fra LHR tok vi av - som vanlig? - på rwy som ender ved North T5. Da jeg jobbet på LHR mener jeg også dette var det jevne mønsteret. Men det er lenge siden...

Noen som har en god RWY-map?

Hvis du ser for deg at du akkurat har kommet ut av security, så ser du østover. North blir da til venstre, og South til høyre. I North ligger den minste Galleriies Club, og den ligger på samme nivå som security, bare noen få meter fra North security. I South har du et større "loungekompleks" med Galleries First og Concorde Room på samme nivå som security, og Galleries Club en etasje over (selv om man må ned en etajse og opp to for å komme seg dit).

Har kun sett avganger fra South, og landinger fra North når trafikken på på 9L/9R (som er de baneendene som er rett utenfor loungen), og mener jeg leste på Flyertalk en gang at det skyldtes en avtale med en liten by i nærheten som gjør at 9L kun brukes til landinger, og 9R til avganger.

Jeg påstår ikke at du tar feil, men er ganske sikker på at jeg husker riktig ;)

Back