• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

BA legger ned satningen på egne cargo fly

Someone

Moderator
Medlem
BA legger ned satningen på egne cargo fly

Etter 18 år så sier BA opp avtalen med Atlas Air til våren og legger ned satningen på egne dedikerte fraktmaskiner. Det betyr at 3 747-8f må finne nye brukere. De kommer tiktig til å fortsette et samarbeid med Qatar om en 777F frakter til HKG, men betyr i prinsippet at BA fremover vil kun ha frakt ombord i passasjermaskinene

http://cargofacts.net/profiles/blogs/a-major-strategic-change-at-iag-cargo
Through all those changes, the relationship between British Airways and Atlas survived, with BA World Cargo ACMI-leasing three 747-400Fs from Atlas’ UK subsidiary Global Supply Systems (GSS), and then switching to 747-8Fs – the first Atlas customer to do so. But as of 1 May 2014, that relationship will come to an end, as IAG cargo transitions away from main-deck freight operations and focuses primarily on using the belly space in the British Airways and Iberia passenger fleets.
 
Back
Top