• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

BA/EZ til LCY fra CPH

Guest

ScanFlyer Gold
KILDE: STENDBY.DK
Ny direkte-rute fra Kastrup til London City
Sun-air starter 31. oktober den nye rute i samarbejde med British Airways.

Forretningslivet får det langt nemmere, når Sun Air of Scandinavia åbner en direkte rute fra København til London City: lufthavnen ligger så tæt på Londons finanscenter, at det kun tager fem til ti minutter med tog at nå frem til centrum.



”Vi har haft London City i kikkerten i flere år. Vi har blot ventet på det rette tidspunkt og den rigtige flytype” siger selskabets direktør, Niels Sundberg.



Flyruten etableres i samarbejde med British Airways. Ruten, der starter op den 31 oktober, betjenes med Sun Airs nye Dornier 328 fly. Der åbnes samtidig mulighed for at kombinere billetten med de seks afgange som British Airways i forvejen har til London Heathrow.
 
Nice! Den så jeg ikke lige komme, men SunAir skal da være velkomne på CPH igen :)

Men 2 daglige flyvninger mellem CPH og LCY er da ikke den bedste udnyttelse af en Do328 - ankomst fra LCY kl 12.40 og afgang igen til LCY kl. 16.15.
 
Måske flere SunAir ruter fra Kastrup!

Niels Sundberg udtaler følgende:

"»Der kan være andre gode nicheruter ud af København. Måske i Østeuropa, men vi kan ikke konkurrere med eksisterende storruter,« siger Sundberg.

En mulighed er også at gå ind i konkurrence med SAS til Stockholm, hvor Bromma-lufthavnen frister, fordi den er tættere på centrum."

Desuden vil man også gerne flyve BLL-LCY, men LCY vil ikke give attraktive slots til denne rute...
 
Back
Top