• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

B747 Northwest orient på gardermoen 1984

Re: B747 Northwest orient på gardermoen 1984

Flott video! Ser også at han har mange gamle klipp. Inkludert Airshowet fra gardermoen i 1992
 
Re: B747 Northwest orient på gardermoen 1984

Det var vel en sommer Gardermoen var stengt på grunn av asfalterineg av RWY eller noe sånt.

Da kom det mye rart og uventet til Fornebu, og det var overraskende mye man fikk til på 2200m RWY den gangen....

Jeg husker dog ikke om denne Northwest-videoen var på grunn av dette.
 
Re: B747 Northwest orient på gardermoen 1984

Fin liten videosnutt en gråværsdag på GEN

NW 747 var fast å se på Gardermoen fra 1980 til 1986. Det siste året brukte de en del DC-10 også, som jo kom tilbake sommeren 1999..

Ingen sammenheng mellom denne videoen og sommeren 1989, da nettopp Gardermoen (som denne videoen er fra) var stengt, og trafikken derfra gikk på Fornebu fra 2.mai til 15.september.
 
Re: B747 Northwest orient på gardermoen 1984

Husker fattern og jeg var på Gardermoen den første dagen Northwest var i byen med sin "Jumbo Jet". Fikk en fin reklame ballong med Northwest 747 på. Den eksploderte i stua senere på kvelden. Mener å erindre at det kom et par tårer i øyekroken da! Merkelig hva man husker av små detaljer selv når man har blitt gammel og krokrygget...

Husker også at Air Florida fløy en tid på OSL med DC-10. Vi så den samt SAS og Northwest sine 747 på samme dag. Air Florida imponerte med en mye brattere stigning enn 747 på avgang. Det låt også tøffere av DC-10erne. Alltid vært litt lei for at jeg ikke har fått flydd med den.

Trygve
 
Back
Top