B-727 + mer på fredag

putzmeister

ScanFlyer Dusty
B-727 + mer på fredag

Ikke så ofte det er en B-727 på Osl, så da måtte jeg jo ta turen.
Det ble jo mye annet fin også.

IMG_0001.jpg


Beklager den røde kassa....

IMG_0014-2.jpg


IMG_0018.jpg


IMG_0024.jpg


Håpløst å få gode bilder med alt mulig i veien.

IMG_0021-3.jpg


IMG_0399-1.jpg


IMG_0410-1.jpg


Er det lyddemper på motorene? I så fall virket de dårlig...

IMG_0205-1.jpg


IMG_0299.jpg


Jeg var keldig å fikk en amerikansk Herc. i regnvær

IMG_0317.jpg


IMG_0333-1.jpg


Så kom vår egen herc. inn...

IMG_0339.jpg


IMG_0556.jpg


En fantastisk lydopplevelse av denne IL-76en

IMG_0076.jpg


Slenger på et par 757er til slutt:D

IMG_0604.jpg


Det var dagens Osl raport.

MVH
Stein Olsen
 
Re: B-727 + mer på fredag

B727-100 er en skikkelig godbit nå !!! 42 år etter at FI satt in B727 på Oslo-ruta :)
 
Re: B-727 + mer på fredag

Her var mye fint å se! Og litt anderledes bilder enn det vi er vant til som TG, SK og DY!

Takk skal du ha!

BF:cool2
 
Re: B-727 + mer på fredag

Stilige bilder dette :)

Pen den wingleten der. Ser også at maskinen er mod'et opp til JT8D motorer på siden.
 
Re: B-727 + mer på fredag

Stilige bilder dette :)

Pen den wingleten der. Ser også at maskinen er mod'et opp til JT8D motorer på siden.

Fine bilder! VP-BSO er Shell sitt, var på besøk i Tromsø i vinter. 727'eren er nok en Valsan modifisert sak. De har byttet ut motor #1 og #3 med JT8D-217, samme motor som MD-80 bruker. Det er jo JT8D motorer fra før, men det er JT8D-7 (-9, -11, -15 eller -17) på disse flyene orginalt. De beholder sentermotoren (#2) men støydemper denne og fjerner reverseringsmekanismen. Glasscockpit og winglets har den også fått.
 
Last edited:
Re: B-727 + mer på fredag

Fine bilder! VP-BSO er Shell sitt, var på besøk i Tromsø i vinter. 727'eren er nok en Valsan modifisert sak. De har byttet ut motor #1 og #3 med JT8D-217, samme motor som MD-80 bruker. Det er jo JT8D motorer fra før, men det er JT8D-7 (-9, -11, -15 eller -17) på disse flyene orginalt. De beholder sentermotoren (#2) men støydemper denne og fjerner reverseringsmekanismen. Glasscockpit og winglets har den også fått.
Ok. Takk for oppklaringen, var ikke klar over at det var JT8D som var orginalt også. Men jeg tenkte på MD-80 motoren ja. At de beholder sentermotoren var jeg klar over.

Men ifølge bildet på Jetphotos så er det ikke glasscockpit på denne maskinen.
 
Re: B-727 + mer på fredag

Veldig bra!

Må si jeg får litt nostalgia-følelser av den 727´en. Har riktignok aldri fløyet serie -100, men husker jo alle turene med Sterlings -200, som fløy "shuttle" til syden fra gamle GEN.
 
Re: B-727 + mer på fredag

F900 er Shell sin, er her i forbindelse med at "top brass" skal sykle Birken. Hvem kom med B727 fra Van Nuys? Flere som skal sykle?
 
Re: B-727 + mer på fredag

Ok. Takk for oppklaringen, var ikke klar over at det var JT8D som var orginalt også. Men jeg tenkte på MD-80 motoren ja. At de beholder sentermotoren var jeg klar over.

Men ifølge bildet på Jetphotos så er det ikke glasscockpit på denne maskinen.

En annen conversion av disse flyene var jo Dee Howard sin, brukt av bl.a UPS. Der var det 3x RR Tay 651 og endringer på "S-duct" luftinntaket til sentermotoren. I tillegg fikk den modernisert cockpitinstrumenteringen, delvis glasscockpit for å si det sånn.
 
Back
Top