• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Azman Air går long haul med A346

Re: Azman Air går long haul med A346

Til er nigeriansk selskap altså. Ikke alltid de selskapene holder på like lenge
 
Re: Azman Air går long haul med A346

Jeg blir så facinert over mengden arbeid som går med på å designe utseende på disse nigerianske selskapene. Air Peace er jo et godt eksempel på det. Er vel 2.5 times arbeid i MS Paint..
 
Last edited:
Re: Azman Air går long haul med A346

"Fly safe fly azman" ser jeg det står på siden, når du må poengtere at du flyr sikkert med Azman, da blinker det i mine lamper.

Forøvrig bra navn, gir assosiasjoner til en Seinfeld episode.
 
Re: Azman Air går long haul med A346

Til er nigeriansk selskap altså. Ikke alltid de selskapene holder på like lenge

Google forteller at de har vært i lufta siden 2010, noe som jo er en betydelig tidsperiode. Har holdt lenger enn FlyViking ;)
 
Re: Azman Air går long haul med A346

Google forteller at de har vært i lufta siden 2010, noe som jo er en betydelig tidsperiode. Har holdt lenger enn FlyViking ;)

Joda, men nå skal de fly longhaul, med et fly som trenger sin andel av kjærlig vedlikehold
 
Re: Azman Air går long haul med A346

Artig konfigurasjon .. skal du ha vindussete må du fly økonomi. ;)

“But wait, shouldn’t we have business class?”
“Yes, that’s a great point.”
“How big should the cabin be, though? Most airlines have about 40 business class seats on this type of plane.”
“How about two seats, and we can just put them right in the front center of the economy cabin?”
“That’s a great idea!”

https://onemileatatime.com/azman-ai.../?utm_source=BoardingArea&utm_medium=facebook

Azman-Air-A340-Business-Class-1.jpeg
 
Re: Azman Air går long haul med A346

"Fly safe fly azman" ser jeg det står på siden, når du må poengtere at du flyr sikkert med Azman, da blinker det i mine lamper.

Forøvrig bra navn, gir assosiasjoner til en Seinfeld episode.

Ser ut som du har et poeng, og på grunn av en "safety audit" av selskapet, så er det satt på bakken inntil videre

https://www.flightglobal.com/safety...ds-operations-for-safety-audit/142917.article

Nigeria’s Azman suspends operations for safety audit

Dog, man kan jo legge til at dette tross alt er snakk om Nigeria, så alltid en mulighet for at den brune konvolutten med ferske dollarsedler ikke kom frem til rett mottaker:stir
 
Re: Azman Air går long haul med A346

Og en rekke Nigarianske politikere saksøker nå rævva av selskapet, og forsøker få ut over $12 millioner, siden deres flight ble forsinket

https://www.ch-aviation.com/portal/...ps-sue-azman-air-for-12mn-over-delayed-flight

Dette er Nigeria. Sinnssyke søksmål er en del av gamet. De håper vel det ender opp med et forlik av en eller annen sort.

Tviler dog på det -- en 12-timers forsinkelse for folk tilsvarende stortingsmedlemmer på en rute tilsvarende Oslo-Bergen (med dertil mange konkurrenter og avganger + tog!) sier de altså har ført til psykisk OG emosjonelt trauma og offentlig ydmykelse + tapt arbeidstid.

Går dette gjennom engasjerer jeg advokaten deres tvert!

Så forøvrig kommentaren om business class over -- de som tror dette er merkelig kjenner ikke nigerianske business-menn -- mange av dem vil elske dette -- det handler alt om å vise hvem som er spesiell og er viktig og verdt noe på flyet... Så utstilling og status for alle pengene. Spesielt at det bare er to gjør jo det eksklusivt. Tenk mindre komfort og mer showboating. (Arbeider i et nigeriansk selskap daglig og har gjort det i en god del år)
 
Last edited:
Back
Top