AWACS touch and go på OSL

inger

ScanFlyer Gold
AWACS touch and go på OSL

Denne stakk innom i ettermiddag, på vei til/fra Oslo. :)

197.jpg

202-1.jpg

203.jpg

205.jpg

214.jpg

:) Inger

Last edited:
Re: AWACS touch and go på OSL

Ikke godt å si, men meget mulig at der var den samme som var over rådhusplassen idag

Den har sikkert vært over rådhusplassen fordi det var en over der.

Fine bilder forresten! :)

Regner med den kom fra Geilenkirchen tenker jeg :)

Ikke lett å si, finner ingen flightplan på denne fra idag hverken inn eller ut fra OSL

Ikke lett å si, finner ingen flightplan på denne fra idag hverken inn eller ut fra OSL

Så lenge den kun tok en touch and go på OSL finner du neppe noe flightplan nei… Enten fløy den t/r Geilenkirchen, evt. har den vært innom Rygge.

Hva er den utstikkeren foran på høyresida? Den må være ny? Kan ikke huske å ha sett den før.

Flotte bilder av en fantastisk skapning! Satte selv på jobb i hele formiddag og måtte nøye meg med bare lydeffektene... Livet som freelance er ikke alltid like genialt;)

Som jeg savner B 707-300 series....Flotte bilder

Fine bilder, men jeg forstår ikke helt hvorfor folk velger å sitte og sture på Gardermoen når det er airshow nede i byen..

Og da er det vel ingen grunn til å starte en annen tråd når jeg nå forteller at denne skjøt to approacher på Kvernberget, før den ble klarert til Tarva i FL100, noe som kanskje tilsier at den skulle til Ørlandet

IMGP0564.jpg

IMGP0565.jpg

IMGP0569.jpg

IMGP0571.jpg

Og lyden var bra ja, skikkelig grum...:colgate:

Fine bilder, men jeg forstår ikke helt hvorfor folk velger å sitte og sture på Gardermoen når det er airshow nede i byen..

Gardermoen er et perfekt sted for en som sturer :(
Etter kort tid er alle triste tanker borte, og livet er lyst igjen :)
Så ut til å være nok mennesker i Oslo, og det var en flott dag begge steder :)
Noen må passe huset vet du :lol:

Flotte bilder, LN-SSL :)

Er vel ikke helt vanlig å se denne på ENGM? Er vel for mye regulær trafikk til at dette er vanlig? Har sett dem titt og ofte på touch and go på ENZV "back in the days"

Er vel ikke helt vanlig å se denne på ENGM? Er vel for mye regulær trafikk til at dette er vanlig? Har sett dem titt og ofte på touch and go på ENZV "back in the days"

Er nok ikke ofte innom nei, men sikkert noen som vet mer om det enn meg :)
Jeg har bare sett en der for noen år siden :( så det var moro at den stakk innom nå :)

Hva er den utstikkeren foran på høyresida? Den må være ny? Kan ikke huske å ha sett den før.

ESM-sensor. ESM står for Electronic Support Measures, og er kort fortalt utstyr for å fange opp elektromagnetisk stråling, som f.eks. fra en radar. Det ble installert på flyene i forbindelse med Mid-Term Upgrade, som ble avsluttet ca 2008. Så den har vært der en stund.

Back