AVOD på SAS A330

Re: AVOD på SAS A330

Niks.

Economy class: 6.4" personal screen with 46 video titles, 10 games, and 30 music
Economy Extra: 6.4" personal screen with audio and video onDemand
Business Class: 10.4" personal screen with audio and video onDemand

Det du la ut nå dreyer. Det er ifra Seat guru. Det viser jo at det ER avod..?

Dårlig av SAS. Blir tilbake til KLM neste år, rett å slett.

Det du la ut nå dreyer. Det er ifra Seat guru. Det viser jo at det ER avod..?

Dårlig av SAS. Blir tilbake til KLM neste år, rett å slett.

Bare for å oppklare evt. misforståelser: AVOD betyr at man kan starte/stoppe/spole som man vil. Du har fortsatt egen skjerm i seteryggen foran deg, men alle filmene går i loop.

Altså:

SK A330 har skjerm på økonomi-klasse. Man må skille mellom PTV og AVOD.

Og PTV kan være greit hvis du følger rundetidene..

Og de fleste AVOD har større skjerm og mye ekstra goodies.. Personlig liker jeg, som på CO, lage ei "favorittplate" av alle CD'ene ombord og spillle den senere... Ja. da , selvfølgelig oldies but goodies---:old

Alle seter har PTV, men det er kun AVOD i Business og Eco Extra

AVOD = Audio Video On Demand
PTV = Personlig TV
IFE = InFlight entertainment

Jeg fløy i biz OSL-EWR-OSL 15.-19. juni, da virket ikke filmsystemet i det hele tatt (gjaldt hele flyet). Eneste som virket var musikkanalene og spill, samt "airshow". CC'ene prøvde å resette systemet flere ganger uten at dette hjalp. Var litt "overraskende" at dette ikke var fikset til hjemturen den 19. :/ Tror det var LN-RKH.

Jeg fløy i biz OSL-EWR-OSL 15.-19. juni, da virket ikke filmsystemet i det hele tatt (gjaldt hele flyet). Eneste som virket var musikkanalene og spill, samt "airshow". CC'ene prøvde å resette systemet flere ganger uten at dette hjalp. Var litt "overraskende" at dette ikke var fikset til hjemturen den 19. :/ Tror det var LN-RKH.

Var en periode mye feil på RKH, REF. Det ble byttet noe hardware på begge. Skikkelig dritt når det skjer, men fra tid til annen skjer noe som gjør at man ikke får rettet ting i lufta.

Ble du tilbudt noe kompensasjon?

hva er grunnen til at sas ikke har avod i økonomi? er det dyrere? fløy med LH A380. der var det Avod bak. AY har avod bak. Continental såvidt jeg kan huske?

jeg ser ingen fordeler med det sas har, bare plagsomt å ikke kunne starte en film når du selv ønsker. For meg ville det vært avgjørende for å velge det ene eller andre selskapet om prisen osv var lik

Jeg ble temmelig overrasket da jeg fløy Singapore Airlines på business i fjor (777 200 SIN-AMS) og de hadde ikke AVOD. Minnet meg om de gamle systemene Cathay hadde på økonomi på 90 tallet. Utvalget var som vanlig rått, men jeg "bommet" på de fleste filmene.

hva er grunnen til at sas ikke har avod i økonomi? er det dyrere? fløy med LH A380. der var det Avod bak. AY har avod bak. Continental såvidt jeg kan huske?

jeg ser ingen fordeler med det sas har, bare plagsomt å ikke kunne starte en film når du selv ønsker. For meg ville det vært avgjørende for å velge det ene eller andre selskapet om prisen osv var lik

Også Aeroflot på sine Airbus 330 har AVOD overalt. Også Air France på Boeing 777 har det. SÅ nei det er tullete det SAS driver med spør du meg.

AVOD ?!?! Nei takke meg til Lufthansas 747, der snakker man skikkelig utstyr!

DSC_5604.JPG

Og tro det eller ei, det var fargebilder på skjermen også!! :lol:

Også Aeroflot på sine Airbus 330 har AVOD overalt. Også Air France på Boeing 777 har det. SÅ nei det er tullete det SAS driver med spør du meg.

Nu er det jo en ret dyr omgang at udskifte sådanne ting og derfor er det jo heller ikke noget flyselskaberne gør bare fordi der kommer et nyere system på markedet og blot fordi der er nogle andre selskaber der har et nyere system. SAS er ikke bedst på IFE, men absolut heller ikke værst.

Fly der er leveret senere end SAS' har også oftere mere moderne systemer og dermed AVOD. Akkurat som SAS havde et ganskengodt system, da de fik deres leveret.

Når det så er sagt, så er der ingen tvivl om at SAS IFE snart er ved at være modent til en opgradering og AVOD. Filmudvalget synes jeg dog er helt ok - dog med en fatal mangel på underholdning for mindre børn.

Dog synes jeg ikke det er noget større issue idag, hvor jeg selv medbringer film og underholdning på min iPad. Det vil altid være bedre end selv de bedste AVOD's.

Når jeg fløy til New York med Sas fra CPH så var det avod på økonomiskjermene helt i starten, helt til de resatte dem og den vanlige ife menyen kom.. så er det viljen, eller hardware det står på? :)

Når jeg fløy til New York med Sas fra CPH så var det avod på økonomiskjermene helt i starten, helt til de resatte dem og den vanlige ife menyen kom.. så er det viljen, eller hardware det står på? :)

Det kan godt hende det er kapasitet på "hjernen" det står på , hvor mange stoler den kan serve med fritt valg.

Jeg ble temmelig overrasket da jeg fløy Singapore Airlines på business i fjor (777 200 SIN-AMS) og de hadde ikke AVOD. Minnet meg om de gamle systemene Cathay hadde på økonomi på 90 tallet. Utvalget var som vanlig rått, men jeg "bommet" på de fleste filmene.

Merkelig. Brussels Airlines har heller ikke AVOD i Business Class.

Back