Avinor stikker kjepper i hjulene på Rygge ..
Dårlig med plass over lufthavnen
Stor trafikk i luftrommet over Østlandet begrenser muligheten til å fly på visse tider av døgnet ved Moss Lufthavn Rygge.
Ifølge Torbjørn Henriksen, Avinors leder for lufttrafikktjeneste på Østlandet, så er det ikke ubegrenset med plass.
- I de periodene hvor vi har mest trafikk, så kan vi bli nødt til å legge noen mindre begrensninger på trafikken.
Det gjelder særlig i rushtiden om morgenen, og om ettermiddagen. Morgentimene mellom klokken 07 og klokken 09, og om ettermiddagen, er det trangt om plassen allerede nå.
- Årsaken til det er at vi har en veldig kraftig stigning i etterspørselen på Gardermoen, sier Henriksen.
Avinor-sjefen presiserer imidlertid at det ikke vil bli snakk om flyvningsstopp fra Rygge i disse tidsrommene.
- Vi vil ha kapasitet også til å til å håndtere et visst antall flyvninger fra Rygge.
-
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_ostfold/5514296.html
-
Ja, nå er det på tide å skille ut de ulike delene av Avinor, så vi ser forskjell på den komersielle og ikke-komersielle delen.
De svinene! :naughty:
:cool2
Dårlig med plass over lufthavnen
Stor trafikk i luftrommet over Østlandet begrenser muligheten til å fly på visse tider av døgnet ved Moss Lufthavn Rygge.
Ifølge Torbjørn Henriksen, Avinors leder for lufttrafikktjeneste på Østlandet, så er det ikke ubegrenset med plass.
- I de periodene hvor vi har mest trafikk, så kan vi bli nødt til å legge noen mindre begrensninger på trafikken.
Det gjelder særlig i rushtiden om morgenen, og om ettermiddagen. Morgentimene mellom klokken 07 og klokken 09, og om ettermiddagen, er det trangt om plassen allerede nå.
- Årsaken til det er at vi har en veldig kraftig stigning i etterspørselen på Gardermoen, sier Henriksen.
Avinor-sjefen presiserer imidlertid at det ikke vil bli snakk om flyvningsstopp fra Rygge i disse tidsrommene.
- Vi vil ha kapasitet også til å til å håndtere et visst antall flyvninger fra Rygge.
-
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_ostfold/5514296.html
-
Ja, nå er det på tide å skille ut de ulike delene av Avinor, så vi ser forskjell på den komersielle og ikke-komersielle delen.
De svinene! :naughty:
:cool2