Det skal belastes MVA tilsvarende raten i landet som overflyes, så feks på en flygning fra Nice til Oslo vil man få følgende fordeling:
- i business class stort sett få pris + fransk mva + fagforeningskontigent.
- foregår utklatring mot øst vil man sneie innover Italiensk luftrom og man vil kunne få en OK vin momsfritt, men må betale en ekstra tier for å unngå vage trusler fra sidemannen om å velte glasset.
- videre nordover passerer man såvidt over Sveits i noen minutter vil man få en lavere moms, ingen fagforeningskontigent men kun betale momsfritt fra ekstra ferievaluta man har stasjet unna.
- den ene raden som er solgt som economy extra vil man rekke over i det man passerer over Luxemburg, og de betaler selvsagt ikke for noe.
- etterhvert som man kommer over Tyskland begynner man på økonomiklasse og det må være orden i rekkene om man skal rekke over alle radene, folk bes om å oppføe seg og betale for seg og sitt.
- I det man kommer over Danmark øker prisen på både vin og pils betraktelig i det man flyr inn i over 25% mva, og man ser igjen fagforeningskontigentene.
- I det man begynner nedstingingen oppstår det stor trang mot toalettene forran business class da alle må sørge for å entre norsk luftrom med tommest mulig blære slik at man unngår tollavgifter, moms og mer avgifter...
Det var den enklere forklaringen av det europeiske fellesskap. God helg!
-A