• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Avbestilling KLM/travelpartner & reiseforsikring. hva refunderes?

hellbilly

ScanFlyer Blue
Hei

Vi har nødt til å avbestille vår reise nå i helgen pga en skade.
Jeg synes det er vanskelig å vite hva det er vi får refundert.
Vi har topp-reiseforsikring gjennom vårt forsikringsselskap.

Her er det vi har betalt (Travelpartner)
Billettpris: NOK 960,00
Avgifter: NOK 3 362,00
Ekstragebyr og bestillingspris: NOK 0,00
Antall passasjerer: 2
Total pris 2 voksne NOK 4 322,00

Vi reiser med KLM

Jeg vet at travelpartner tar ca 400 pr pers i gebyr.

Setter stor pris på om noen kan ta en titt på dette :)
Mellom forsikringsselskap og Travelpartner, får jeg tilbake hele summen på 4322?

Vi har nødt til å avbestille vår reise nå i helgen pga en skade. Jeg synes det er vanskelig å vite hva det er vi får refundert. Vi har topp-reiseforsikring gjennom vårt forsikringsselskap.

Dette kan forsikringsselskapet ditt svare på. Det normale er at du må ha en legeerklæring som fastslår at personen ikke kan reise (eller at en reise vil forverre tilstanden). En forstuet fot vil som regel ikke være nok (såfremt legen gjør jobben sin). Det kan varierer mellom selskapene om hvorvidt én syk/skadet person i reisefølget gir rett til at hele følget kan avbestille.

Først av alt, meld fra til forsikringsselskapet ditt. De vil som sagt kunne fortelle deg hvordan du går frem

Dernest må du avbestille reisen hos de du bestilte den av og be om refusjon av billetten. For alt anet enn fleksible/fullprisbilletter vil dette bety at du får refundert visse skatter og avgifter, minus et administrasjonsgebyr.

Når du har fått dokumentasjon herfra skal du normalt sende dokumentasjonen på reiseudyktighet (fra legen) og det mellomværende med reisebyrået til forsikringsselskapet. De vil deretter betale ut ditt reelle tap, minus en eventuell egenandel hos forsikringsselskapet.

Back