Avbestilling hos BA (24-timersregelen)

K3nn7

ScanFlyer Blue
Noen som har brukt denne regelen når de har avbestillt en reise med BA? Måtte gjøre dette selv for omtrent halvannen uke siden, og lurer på om andre her har erfaring med hvor lang tid det tar før pengene er tilbake på kortet. Ønsker kjapp tilbakebetaling, og helst før kredittkortregninga forfaller.

De som lurer på hva jeg prater om kan lese her under "cancelling reservations".

Jeg benyttet den en gang, og tror jeg måtte vente et par måneder før jeg fikk pengene.

Det kan tenkes at det kan ha skyldtes at jeg hadde kjøpt ET med et kort, og oppgradert en veg til CE med et annet, og at det ble litt for komplisert for dem.

Det var dog ikke mer enn en t/r OSL-LHR, så det var ingen kjempesum det var snakk om.

Bankene bruker uansett minst 5-10 arbeidsdager på å flytte pengene tilbake etter at man releaser refusjonen.

Hvis pengene ikke er trukket, men kun reservert (tar ofte en dag eller to før de faktisk trekkes), så vil jo reservasjonen bare oppheves, og ingen penger føres tilbake, så du vil ikke få noen kreditering, og det synes ofte ikke i nettbank.

Hvis pengene ikke er trukket, men kun reservert (tar ofte en dag eller to før de faktisk trekkes), så vil jo reservasjonen bare oppheves, og ingen penger føres tilbake, så du vil ikke få noen kreditering, og det synes ofte ikke i nettbank.

I mitt tilfelle ble pengene reservert og trukket på vanlig måte, før de ble refundert et par måneder senere.

Pengene blei trukket samtidig som pengene for erstatningsbookinga, så det er allerede "avklart" at de tydeligvis ikke bare kunne slette reservasjonen.

Edit: fikk denna på e-post tidligere i dag.

"British Airways Booking Reference : xxxxxx

21 Jan 2014

Passenger(s) : xxxxxx

CONFIRMATION OF REFUND

Thank you for your request for refund.

I can now advise you that a refund has been processed to the card details
below, and the amount will appear in the account in the near future.

Please note that British Airways can apply a service fee for processing a
refund. If a fee has been charged this will appear below.

-----------------------------------
TICKET INFORMATION
-----------------------------------
Ticket Number(s) xxx-xxxxxxxxxx/xx
Payment Type Visa card
Card Holder Mr X Xxxxxxxx
Card Number ************xxxx
Billing Address N xxxx Oslo
Flight ticket(s) issued by British Airways, Newcastle, UK
IATA Number 60493672

----------------------------------------
PAYMENT INFORMATION
----------------------------------------
Fare/Taxes NOK 14868.00
Penalty (deducted) NOK 0.00
Channel Fee NOK 0.00
Total amount refunded NOK 14868.00

Thank you for booking with British Airways.

British Airways Plc is a public limited company registered in England and
Wales. Registered number: 1777777. Registered office: Waterside, PO Box
365, Harmondsworth, West Drayton, Middlesex, England, UB7 0GB."

Så da kommer vel penga tilbake på kortet innen en uke eller to hvis jeg har forstått Andreas riktig?

Last edited:
Siste oppdatering her, tok 2 dager så var pengene med motsatt fortegn på utskriften.

Det har vært noen perioder med disruptions eller der det trengs manuell behandling hvor det tar tid. Men normalt er det et par dager.

Back