• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

StarAlliance Austrian Airlines - status og flåte

  • Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Re: Austrian Airlines - status og flåte

De er spikret, det mumles om muligvis 2 til og.
På den andre siden skal alle Embraerne bort så snart som mulig og kun 6 320 ceo er planlagt som erstatning :rolleyes:

Ut med 17 E195 og 6 A320ceo inn, 11 fly mindre var drastisk mye kutt i kapasitet.
Må jo nesten være en annen avtale om innleie som kommer isteden!?
 
Re: Austrian Airlines - status og flåte

Hvor mange nye neo maskiner er det (foreløpig)planlagt inn? Og kommer disse ceo maskinene fra søsterselskapene?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Re: Austrian Airlines - status og flåte

Hvor mange nye neo maskiner er det (foreløpig)planlagt inn? Og kommer disse ceo maskinene fra søsterselskapene?

Siste jeg har hørt er ingen NEO og CEO fra Airbus. Time will tell.
 
Re: Austrian Airlines - status og flåte

Siste som ble sagt nå var 6 NEO som er del av en LH bestilling. De gamle A321 skal skiftes ut med A321NEO, men her er ingenting signert ennå. Totalt planlegges det per nå med en reduksjon fra 68 til 58 fly totalt i løpet av de neste 3 årene.
 
Re: Austrian Airlines - status og flåte

De 5 neoene som foreløpig har kommet til OS, har vel vært ren kapasitetsøkning, mtp at ceo flåten har lagt stabilt på 29 enheter de siste årene?

Men som med A321ceo, så begynner jo også de eldste A320ceo å dra på årene.

Air Dolomiti, Air Baltic wetlease, eller overføring av flere avganger til søskene på VIE-MUC/FRA/ZRH/BRU kan vel også bidra til å løse kabalen?
 
Last edited:
Det skjer vel ikke med det helt første, så sikkert uten sammenheng. Men har en booking i høst, som først var satt opp med OS - E195. Nå er det en oppført som operated by Air Dolomiti. Men det er fortsatt OS flightnummer.
 
Det skjer vel ikke med det helt første, så sikkert uten sammenheng. Men har en booking i høst, som først var satt opp med OS - E195. Nå er det en oppført som operated by Air Dolomiti. Men det er fortsatt OS flightnummer.
Ikke umulig det blir som hos LH, hvor det er en salig blanding hva som flys på hvilket rutenummer og om det er operated by eller for…
 
Det er jo en god blanding mellom E195 og A320 på OS335/336(som de heter om dagen), men i fremtiden kan det vel kanskje bli operated by også på OSL? Vil det i såfall bli først gang man får AirDolomiti regelmessig på OSL?

7/10 er også A337/338 satt opp. Hadde jo vært fint om OS gikk opp igjen til 2 daglige regelmessig.
 
Snakkes nå om at 767ene blir til 2027, siden Boeing ikke klarer levere fly og Lufthansa ikke får Allegrissetene sine godkjent.
 
  • Haha
Reactions: CFM
Back
Top