Austrian A320neo rev av høyderor og skadet vingen i VIE

Someone

Moderator
Medlem
Austrian A320neo rev av høyderor og skadet vingen i VIE

Litt usikker hva de har klart her, men en av Austrians nye A320neo krasjet i en bro i VIE med det resultat et høyderor ble revet av, og vingen står plantet i en stolpe.

https://twitter.com/aviationbrk/status/1776948441744068665

Austrian Airlines A320-271N substantially damaged on the ground at Vienna Airport after reportedly colliding with a jet bridge.

GKj8xzJWwAAKih4


GKj8y1bWQAE-nDo


GKkHaUXWAAAfgoq


GKkHaUjXAAAL1_-
 
Re: Austrian A320neo rev av høyderor og skadet vingen i VIE

#noenbørsøkenyjobb
 
Re: Austrian A320neo rev av høyderor og skadet vingen i VIE

Ouch. Kan det der fikses?
 
Re: Austrian A320neo rev av høyderor og skadet vingen i VIE

Det har vært MYE av dette i det siste, mer enn vanlig … spørs om «Europa» må begynne med vingwalkers som f.eks i de bruker i USA og andre deler av verden.
 
Re: Austrian A320neo rev av høyderor og skadet vingen i VIE

Dette hadde ikke noe med wing walkers eller ikke å gjøre. Ble slept til remote posisjon av en som var alene og chocks ble glemt. Er ikke helt flatt der og maskinen trillet bakover over apron og inn i brua og stolpen.
 
Re: Austrian A320neo rev av høyderor og skadet vingen i VIE

Ok. Men læll… har vært mye den siste tiden, og på et ikke-faktasjekket grunnlag vil jeg tro at det skjer mindre kollisjoner mellom fly/vinger osv. under pushback der man bruker wingwalkers vs. der man ikke bruker.

Forøvrig fin reklame for Vienna Insurance Group :D
 
Re: Austrian A320neo rev av høyderor og skadet vingen i VIE

Det mangler folk til å gjennomføre push back alene, så ingen i Europa som er villige til å betale for wing walkers når man ikke engang er villig til å investere i personell i utgangspunktet. Nå har jeg sjelden opplevd så trange posisjoner som endel steder i USA, og hvis er det ganske klare prosedyrer på hvordan det skal håndteres. OSL dobbel var litt spesiell i så måte.
 
Re: Austrian A320neo rev av høyderor og skadet vingen i VIE

Det mangler folk til å gjennomføre push back alene, så ingen i Europa som er villige til å betale for wing walkers når man ikke engang er villig til å investere i personell i utgangspunktet. Nå har jeg sjelden opplevd så trange posisjoner som endel steder i USA, og hvis er det ganske klare prosedyrer på hvordan det skal håndteres. OSL dobbel var litt spesiell i så måte.

Joda, vet godt at folka heller trengs andre plasser … men lurte mest på om kanskje vingwalkers hadde hindret en del DYRE skader.
 
Re: Austrian A320neo rev av høyderor og skadet vingen i VIE

Joda, vet godt at folka heller trengs andre plasser … men lurte mest på om kanskje vingwalkers hadde hindret en del DYRE skader.

Det er det nok stor sannsynlighet for.
 
Re: Austrian A320neo rev av høyderor og skadet vingen i VIE

Mtp at denne har Pratt & Whitney-motorer så er vel kanskje ikke kapasiteten man mister på at denne maskina blir stående en stund så stor? Motorene blir vel raskt tatt av denne og satt på en annen maskin i LH-gruppen og de får dermed en maskin i lufta, og på denne måten går man vel i teorien i null? Forutsatt at disse motorene funker da...
 
Re: Austrian A320neo rev av høyderor og skadet vingen i VIE

Ble satt tilbake i drift mot slutten av mars, så tok nesten et helt år fikse dette.
 
Re: Austrian A320neo rev av høyderor og skadet vingen i VIE

Ble satt tilbake i drift mot slutten av mars, så tok nesten et helt år fikse dette.

Ja, det var mye fram og tilbake om hvorvidt det ville lønne seg og reparere. I tillegg til hvem som dekker hva og også avklaring fra Airbus hvordan reparasjonen kunne gjøres.

Holdt forøvrig på å skje en gang til med en Embraer...:rolleyes:
 
Re: Austrian A320neo rev av høyderor og skadet vingen i VIE

Ganske vilt at kostnadene for å reparere slike skader kan bli så høye at man vurderer å skrote flyet.
 
Back
Top