• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Australierne mener Qantas er verste flyselskap

morr

ScanFlyer Blue
Fra hegnar.no

Flyselskapet Qantas får ikke mye drahjelp på hjemmebane: Australierne mener Qantas er verdens verste flyselskap.

I en markedsundersøkelse blant 4.000 australiere kommer både Singapore Airlines, Emirates, Air New Zealand, Malaysia Airlines, Thai og Cathay Pacific foran hjemmelaget. Mange av de spurte klager på at setene på Qantas-flyene er trange og ukomfortable og at kabinpersonalet er uinteressert og lite serviceinnstilt.

http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id=254511&cat=66

Minner jo litt om debatten her hjemme enkelte ganger...
 
I hovedtræk så kan dette overføres til næsten et hvilken som helst land.

I skandinavien kan vi godt li at klage over SAS og lovprise diverse udenlandske selskaber fx KLM/Air France. Men sjovt er det at læse fx FlyerTalk delen om fx KLM/Air France, her er deres "stamkunder" meget utilfredse. Sådan kan man blive ved og ved.

Husk græsset er altid grønnere hos naboen......(ved ikke om man siger sådan i NO og SE).
 
Originally posted by TheDane

I hovedtræk så kan dette overføres til næsten et hvilken som helst land.

I skandinavien kan vi godt li at klage over SAS og lovprise diverse udenlandske selskaber fx KLM/Air France. Men sjovt er det at læse fx FlyerTalk delen om fx KLM/Air France, her er deres "stamkunder" meget utilfredse. Sådan kan man blive ved og ved.

Husk græsset er altid grønnere hos naboen......(ved ikke om man siger sådan i NO og SE).

vi sier nesten det samme: Gresset er grønnere på den annen side av gjerdet.

Jeg har prøvd Qantas et par ganger og jeg synes selskapet var bra. Uansett så er vel dette så enkelt at et selskap mer utsatt for kritikk fra passasjerer som benytter det ofte ettersom de vil oppleve flere problemer, intet selskap er forskånet for tekniske problemer o.l.. Jeg er passelig fornøyd med SAS, selskapet har klart et forbedringspotensiale når det gjelder service og bonusprogram.
Hvor blir det forresten av de bebudede endringer i Eurobonus, de skulle komme i mai, og mai er snart over. de har kanskje valgt å utsette dette pga streiken i Sverige. det er ikke lett å overdøve rasende passasjerer.
 
Nå er ikke 4000 australiere så mye ,og jeg sår litt tvil om bakgrunnsmaterialet for disse utalelsene. Det har litt med utvalget av de man spør blant annet ,og hvordan man er kommet i kontakt med disse. Spør man f.eks et utvalg Svensker i dag om hva man synes om SAS så vil man få et helt annet svar en forrige Tirsdag osv osv.
Har fløyet med QF mange ganger og de er ihvertfall mye bedre en Thai ( synes jeg):old
 
Originally posted by Tertit54

Nå er ikke 4000 australiere så mye ,og jeg sår litt tvil om bakgrunnsmaterialet for disse utalelsene. Det har litt med utvalget av de man spør blant annet ,og hvordan man er kommet i kontakt med disse. Spør man f.eks et utvalg Svensker i dag om hva man synes om SAS så vil man få et helt annet svar en forrige Tirsdag osv osv.
Har fløyet med QF mange ganger og de er ihvertfall mye bedre en Thai ( synes jeg):old
Har fløjet en del med QF. Dt er mange år siden, men jeg havde kun et godt indtryk af dem
Hilsen
Ole
 
det er jo gjerne slik det blir med selskaper som har store kundegrupper - det være seg Qantas, SAS, Telenor, Microsoft eller NSB. Alle bedrifter med mange kunder har også mange misfornøyde kunder, og det er alltid lett å sparke oppover.
 
Back
Top