Atlanta et fortsatt BEST!

Vel, smak og behag. Personlig foretrekker jeg flyplasser som ikke er verdens travleste.

Sikkert kjekt for noen å høre kapteinen sier "We are no 1 000 (in queue) for takeoff" og terminaler (her concourses) så stappfulle at man blir som små maur i maurtue.
Men skjønner at dem som har ATL som lokalflyplass er FAN av det.

Personlig er jeg litt som KnutW, foretrekker flyplasser som ikke er verdens største travleste, men av passe størrelse både i trafikkmengde, pax og fysisk størrelse.

ATL er praktisk innredet, og det er mest ved ekstreme reisedager eller ved dårlig vær at det blir 'ovefullt'. Security tar sjelden mer enn 10 minutter.

Kan være store avstander ved transfer, men med mindre du må fra 'ytterst på A' til 'ytterst på E', går det like kjapt som på mange mindre flyplasser jeg vet om .. ;)

Rullebanekapasteten er bra, og de store takeoff-køene ser du kun når det er redusert sikt eller andre 'propper'. Med landinger og takeoffs på separate baner, går det svaært raskt unna.

Noen er kun der i de rolige tider på dagen ser jeg :p

Støtter meg mest til lokalmedia, som er raske til å hyle hvis køene blir lange. ;)

De siste gangene jeg har vært der, har TSA Pre-køen vært lenger enn den vanlige.

Jeg talte 28 Deltamaskiner på rekke til takeoff for noen dager siden.

Sikker på at det ikke var deicingkøen? ;)

Allerbest, faktisk.

https://www.oag.com/busiest-airports-world-2024

Noen observasjoner:
- Både Denver og Dallas har gått forbi O’Hare.
- Beijing, som før covid var på vei til å gå forbi ATL, er ikke engang på lista. Både Guangzhou og Shanghai har gått forbi dem.

ATL er vel STØRST og Allerstørst, faktisk. Men er størst automatisk best ?

Vel, smak og behag. Personlig foretrekker jeg flyplasser som ikke er verdens travleste.

Helt enig med du !

Sikker på at det ikke var deicingkøen?

Det kan det godt ha vært, jeg så bare alle de stå etterhverandre på rad, men likevel 28 stk og alle Delta maskiner i de-icing kø, det må jo ha tatt lang tid.

ATL er vel STØRST og Allerstørst, faktisk. Men er størst automatisk best ?

Topp av tabellen er best. Men ja, definisjonen er todelt, og ATL er bare best i betydningen øverst på tabellen.

Men den er likevel effektiv for sin størrelse.

Det kan det godt ha vært, jeg så bare alle de stå etterhverandre på rad, men likevel 28 stk og alle Delta maskiner i de-icing kø, det må jo ha tatt lang tid.

Tipper du så rekka fra hjørnet av Concourse E og langsmed concoursene mot venstre. Det var Delta’s deicingkø på sørsiden.

Og ja, noen var MANGE timer forsinket.

Back