Atlanta 21/3/2021 - Del 2 - Pax-kjerrene

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Da går vi videre til den kjedeligste kategorien - passasjerkjerrene. Mye folk på reisefot i helgen, men mest innenriks, noe som gjør variasjonen noe sparsom. Det begynner å bli altfor mange A321, stort sett på bekostning av 757, så det var godt å se sistnevnte likevel i brukbart antall. Også -300.

Men over til dagens fangst:

px01.jpg

En liten godsak. N717JL ble registrert slik som en hyldest til deres CEO Joe Leonard, som var veldig respektert. Delta valgte å beholde registreringen. Bygd i 2002.

px02.jpg

Delta 757-26D N821DX. Tredje siste 757 av samlebåndet. Levert til Shanghai Airlines i 2004.


px02b.jpg

Delta Boeing 757 -351 N593NW. Levert til Northwest i 2003.

px03.jpg

Southwest B737-73V N7840A. Levert til easyJet i 2000.

px04.jpg

Fortsatt en del 'Canyon Blue i trafikk. N272WN er en 737-7H4 som Southwest fikk i 2007.

px05.jpg

JetBlue E190 N358JB - levert i 2013.

px06.jpg

Delta Airbus 350-941 N514DN opererte en av få utenlandsruter. Den kom fra Paris. Levert i september 2020.

px07.jpg

Delta 767-332 N197DN, her ankommende fra Orlando, ble levert i 1997.

px08.jpg

Jetblue A320 N618JB 'Can't Get Enough Of Blue' - levert 2005.

px09.jpg

Frontier A320-251N N353FR - levert 2019.
Airport Ops-bilen kom rasende opp bak den, så vi lurte på om det var noe galt, men sjåføren hoppet ut og kastet noe som så ut som en papplate inn i bilen, så det var nok noe som var blitt rapportert.

px10.jpg

Spirit A320-232 N634NK - levert 2015.

px13.jpg

Frontier A320-251N N363FR - også levert 2019

px11.jpg


px12.jpg

Og etter disse NEO'ene passer det nok godt med en MAX. American Airlines B737-MAX 8 N323RM. Levert i 2018.

Stay tuned - i neste og siste episode blir det ... fraktere .. :up:
 
Last edited:
Kanskje kjedelige og se på og nok av de, men for de av oss som jobber i røret så byr pax trafikk på stort sett dag flyging. Jeg sier stort sett, for der jeg jobber flyr vi til vanlig 1/3 natt. Drømmejobben for de fleste i røret er fraktflyging på dagtid!
 
Kanskje kjedelige og se på og nok av de, men for de av oss som jobber i røret så byr pax trafikk på stort sett dag flyging. Jeg sier stort sett, for der jeg jobber flyr vi til vanlig 1/3 natt. Drømmejobben for de fleste i røret er fraktflyging på dagtid!

Ja, enig med du, frakt er å foretrekke, men ofte tar man bare første jobben som kommer på banen.
Jeg har stort sett gått fra pax til frakt og tilbake annenhver gang.
Frakt er mer avslappet, men mye av det er nattflyging og får man ikke sove på dagen så kan natta bli lang..:cry:
 
Back
Top