Asiana, Korean og den stygge andungen

inger

ScanFlyer Gold
Tirsdagen var en flott dag på OSL med fly av mange slag og størrelser. Moro å ha fri til å tilbringe hele dagen rundt gjerdet :) Har plukket ut noen få fly som skilte seg ut :) :)

F-GKHK.jpg

XL Airways F-GKHK, kom og gikk to ganger i løpet av dagen
F-GKHKB.jpg

HL7436.jpg

Asiana Cargo HL7436, landing og avgang
HL7436B.jpg

HL7602.jpg

Korean Air Cargo HL7602, landing og avgang
HL7602B.jpg

F-GYAR.jpg

Air Mèditerranèe, kom og dro flere ganger i løpet av dagen

LN-ULV.jpg

LN-ULV dukket opp og tok en sving over SAS-musèet
LN-ULVB.jpg

XXX.jpg

og så kom den stygge andungen igjen :)
XXXB.jpg

Noen som vet hvem det er? :) USAF 70023?

:) Inger

Last edited:
Hei Inger! Hyggelig å treffes på vollen og på jordplattformen igjen.

Utfra mine bilder av den stygge andungen tror jeg påskriften på flyets hale er USAF 70023. Men dette er usikkert.

Hei og takk for hyggelig samvær på OSL igår. Fin, fine bilder, cargo maskinene må bli mine favoritter.
Du fikk XL til slutt, synd den sviktet oss på første leg :rolleyes:

Takk for hyggelige tilbakemeldinger.
Per Johan: takk for hyggelig prat ja :) XL kom mer beleilig siste gangen, (uten konkurranse fra Asiana), så da fikk jeg ankomsten, og så valgte jeg rett på avgang :) :)
Gunnar: det var mange fraktere der i går ja :) Hyggelig å treffe dere Vestfold-gutta :) Takk for info om andungen. Jeg har sjekket mine bilder også, og tror du har rett, "googlet" reg.nr. og fant samme fly, så det stemmer nok :)

Last edited:
Sånn skal det være Inger. Nok en bra dag for flyspottere, var selv på jobb men fikk om ikke annet ankomsten selv.

Fine bilder.
LN-IDC kom ikke lenge etter ULV, får man spørre om det finnes ett fint bilde av den :-)

Var litt opptatt med hunden, så jeg fikk bare to dårlige bilder av den :( , men her er de:

xtrafly4590612.jpg

LN_IDC
xtrafly4600612.jpg

Jeg skal spørre de andre som sto der om de har noe bedre :)

Jeg fant et bedre fra 240412, men det er kanskje ikke av interesse?
fly6760412-1.jpg

Last edited:
Hei Inger,

Takk for fine bilder, er gøy å bli spottet :-)
Neste gang kanskje vi klarer å komme oss inn i tråden "Piloter vinker til kamera"

"Den stygge andungen" er en MC-130 Combat Talon fra USAFE, stasjonert på RAF Mildenhall i Storbritannia. De brukes hovedsaklig i "special forces"-øyemed.

Mange flotte bilder Inger :-) gleder meg til og se mer (og gjerne hilse på deg neste gang jeg er på OSL?)

Takk for hyggelige tilbakemeldinger og info om andungen :)
Bare vink, Geffelator, så skal vi ta bilder :)
Hadde vært hyggelig, Joachim :) Si fra når du tar en tur :)

"Den stygge andungen" er en MC-130 Combat Talon fra USAFE, stasjonert på RAF Mildenhall i Storbritannia. De brukes hovedsaklig i "special forces"-øyemed.

Det var HAHO hopping på Rena sist uke (ref Notam, ikke gradert....) Kan hende den var med der, selv om jeg ikke så noe annet enn 335 der oppe.

Back