Årø 11.07.09

Wiggo Hovde

ScanFlyer Silver
Årø 11.07.09

Diverse fra Molde lufyhavn Årø i dag. Gikk desverre glipp av takeoffen til VP-BMA som er en snexy liten sak.
Dog, der ble noe utenom det vanlige da krempiskerne fra KSU hadde bestemt seg for sommerferie her i syden.
Håper dere tilgir at enkelte av bildene ble litt skjeve i dag.

Starter med avgangen til Kreta i morgentimene.
DSC_0283.902.JPG

DSC_0288.902.JPG

Så var det eftan og BUC på veg til Oslo. Antakelig den Boeingen gjennom tidene som har flest bevegelser på Årø.
DSC_0377.902.JPG

Sjekke om man kan ha litt flaks og kanskje få se en overraskelse... men nei da.
DSC_0405.902.JPG

Skoleflyet. Vil tro at ingen annen maskin uansett type har hatt så mange bevegelser her på Årø som denne (svigers eide flyet en gang i tiden).
DSC_0408.902.JPG

DSC_0452.902.JPG

Nordmøring på veg hjem fra sydenferie.
DSC_0561.902.JPG

Retur fra Kreta.
DSC_0589.902.JPG

Nok en nordmøring. Denne forlenger oppholdet. Forståelig nok;-)
DSC_0603.902.JPG

Tarmac.
DSC_0608.902.JPG

Til Mallorca.
DSC_0620.902.JPG

DSC_0625.902.JPG

Dett var dett. Satser på en nye serie i løpet av kommende uke med det som måtte komme i jazzen.

Last edited:
Re: Årø 11.07.09

Er vel LN-BUG du har fanget opp, ikke LN-BUC som du skriver. Begge er hyppige gjester på mørebyene.

Sorry... BUG skal det være ja. Ser at siste bildet ikke blir komplett. Skal sjekke hva som gikk galt... om en stund....

Flotte bilder! Og ja, det er LN-BUG - men den har nok også hatt sine runder på Årø den også. Og Kreta-folket var jammen heldige - for LN-RCY har meget behagelig konfigurasjon, særlig på de første radene som har har 2+3-seating.

Tror nok Brunsvika har litt feil her. Dette er salgstabellen sakset fra Peer Gynt Tours' nettside før turene var i gang. Siste avgang var mao. 4. juli. Ikke rart det var lave salgstall når flygningen aldri var lagt ut for salg :rolleyes: (ble forøvrig publisert her og for noen måneder siden)

adria1.png

Tenkte jeg skulle få med at Apollo solgte over 75 % av alle seter mellom KSU og Rhodos før flygningene var i gang også. Så det er da brukbart med chartersalg. også har vi økning i trafikkstatistikken òg... Du verden :)

Last edited:

Fine bilder

Hvor står du når du tok bildet av returen fra Kreta, i strandkanten?

Prøver du å provosere frem en MOL vs KSU tråd rampen?

Nei, langt ifra. Det er behov for begge flyplassene. Og ikke minst behov for Norwegian på Årø, noe som også kan glede nordmøringene. Ingen vil ha noen glede av om den ene flyplassen vil forvinne på sikt, noe jeg ikke håper kommer til å skje. Har selv benyttet meg av begge flyplassene flere ganger, og det er prisen som teller for meg, og det er lett å komme mellom byene med timeekspressen som er innom flyplassene.

Back