Åpen dag - LSK, Kjevik

LN-GBM

ScanFlyer Silver
Åpen dag - LSK, Kjevik

I dag ble det holdt åpen dag hos LSK i forkant av konsert i hangar 2 i kveld. Jeg prioriterte dagens første happening, og fikk med meg formasjonsflyvning med F-16 og Vampire - i tillegg til en kikk i hangaren.

dhz_web.jpg

formasjon_web.jpg

f16_web.jpg

f162_web.jpg

f16experiment_web.jpg

Jobbet litt med levels i ps, og fant ut at da bildet ble seende slik ut da jobben var halvgjort, så kunne jeg ikke la være å lagre det.

f163_web.jpg

hangar_web.jpg

En liten kikk over hangaren, en F-16 kommer fra Nederland, og den andre fra USA. Les mer om disse på Kjeviksiden til GF.

Re: Åpen dag - LSK, Kjevik

Fant ut at det passet med et skille når jeg kom til skolens to Jetstream. Litt bakgrunnsstoff kan du finne i en gammel artikkel hos Fædrelandsvennen/fvn.no fra 2006.
http://www.fvn.no/lokalt/kristiansand/article424967.ece

Husker jeg så en av disse landet, men jeg tenkte ikke over at den hadde sin siste flytur. Hadde man visst det så skulle man vært der. Nok prat, og over til bildene:
j311_web.jpg

j313_web.jpg

j312_web.jpg

j314_web.jpg

j315_web.jpg

j316_web.jpg

balchen_web.jpg

Avslutter med et bilde av minnestøtten over Bernt Balchen, vår lokale flypioner, som står på gressplenen i utkanten av området der AZ-H står på sokkel.

De to timene jeg var på Kjevik var ok, men ellers har det vært ganske stille... ;)

Bilde nr 5 var jo et fantastisk blinkskudd!!!!
KJEMPEBRA bilder Glenn! Takk skal du ha!

BF:fly

Flotte bilder og to gode minner. 2 år på LTS Kjevik, og 1,5 timer i baksetet på 693 i Bodø i 1995.

Fine bilder.:)
Så det er her noen av flyene til Coast Air ble gjort av.

Fine bilder! På det bildet i hangaren fant jeg meg selv! Jeg er den som går i blått i midten av bildet. Altså den som er mest mot venstre =D
Det er bildet med F-16 på.

Noen få forandringer siden jeg gikk på skolen der, i 1982, den gang det het LTS.
Anyway, Bernt Balchen står også på sokkel inne i Kristiansand. Her er et bilde jeg tok i juli 2010
2010_0730_124351.jpg

Back