Anbefalt litteratur og SW for PPL

JAL2004

Newcomer
Hei,

Går venter på å få begynne på PPL kurs her i Dubai. men det er ikke tilgjengelig kurs før på nyåret. Tenkte å bruke tiden frem til da, til å sette meg inn i pensum.

Mitt problem er at flyskolen (her i Dubai) legger om utdanningen fra FAA pensum til JAR og derfor er pensumlisten enda ikke klar.

Er det noen anbefalt RELEVANT litteratur som jeg kan underholde meg med frem til da?

Er det foresten noen som har brukt noe av de 1000-vis av iPad app`ene som finnes? De fleste er jo rettet mot FAA pensumet, men tenker at det kan jo ikke være så stor forskjell i pensumet til at det er 100% bortkastede penger..

Jeg har ikke saa mye kunnskap paa hva som er de konkrete forskjellene mellom FAA og JAR-pensum til PPL, men en fra Luftfartsskolen sa det slik til meg; Gaar du FAA laerer du nok til aa kunne fly- gaar du JAR laerer du nok til aa drive et flyselskap.. :D Sjekk ut PPL- boekene til Pilotforlaget mens du venter, de er veldig greie!

Selv om Dubai ikke lenger skal bruke faa så er de fleste av bøkene til faa fortsatt relevante. De er gratis/billige og i hvert fall mye bedre enn de norske. Det er bare selve regelverket som ikke er det samme (dog mye er likt også her) men regelverket utgjør uansett bare en liten del av ppl-pensumet.

http://www.faa.gov/library/manuals/

Det er gjerne Airplane Flying Handbook og Pilot's Handbook of Aeronautical Knowledge som anbefales til ppl-elever. Det aller meste av innholdet i disse bøkene er relevant uansett hvor på kloden du har tenkt til å fly.

Ah, takk for svar.. FAA library hadde jeg helt glemt. Genialt. -Oxford Aviation ser også spennende ut.

Enig i Turbomeca.. opplever også de norske bøkene som litt enkle. Men det er vel kanskje positivt på en måte.. en trenger ikke lese hele bibelen for å lære de ti bud... Får kikke på det FAA bøkene. Med første øyekast ser de veldig bra ut.

Back