• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

ANA går for MRJ

BGO

TurbopropFlyer
ANA går for MRJ

Da ser det ut som om Mitsubishi har fått sin første ordre for sin MRJ. Ingen overraskelsa at det var ANA som ble launch customer for dette flyet. Blir spennende å se hvordan dette klarer seg i konkuranse med Embraer, Bombardier og SuperJet.
Flight Global
 
Re: ANA går for MRJ

The company behind the proposed programme, Mitsubishi Heavy Industries (MHI), has said it will complete its first aircraft for delivery in 2012

Også gjelder det å se om MHI er flinkere enn gutta i Seattle og Toulouse til å unngå forsinkelser
 
Re: ANA går for MRJ

Også gjelder det å se om MHI er flinkere enn gutta i Seattle og Toulouse til å unngå forsinkelser

Organisering, disiplin og "Just in time" er vel noe som beskriver Japanere bedre enn Franskmenn og Amerikanere :lol:
 
Re: ANA går for MRJ

Vel, nå står japaneserne for produksjon av relativt mange deler til bl.a. 787. Underleverandørene til Boeing har fått mye av skylden for forsinkelsene der
 
Re: ANA går for MRJ

Ingen overraskelsa at det var ANA som ble launch customer for dette flyet.
Kan nok tenkes at JAL kommer på banen óg :) Vietnam Airlines kommer på lista over kunder snart også.

Blir spennende å se hvordan dette klarer seg i konkuranse med Embraer, Bombardier og SuperJet.
Om MHI kan holde hva de presenterer vil den teknisk ligge et godt stykke foran disse konkurrentene, så om de gjør hjemmeleksa si godt nok kan dette fort bli ganske så vellykket :)

Vel, nå står japaneserne for produksjon av relativt mange deler til bl.a. 787. Underleverandørene til Boeing har fått mye av skylden for forsinkelsene der
Når det gjelder de største samarbeidspartnerne er det nå ikke japanske MHI, FHI eller KHI som er de store synderne, der må en nok heller peke på italienerne og folket fra sørøstlige USA...
 
Last edited:
Back
Top