Vel, Flying Blue er også snart i haugen med ex-kort ^_^....
Deilig å bli fullstendig alliansefri som vi blir neste år og kunne fly det selskapet en har lyst på. Spesielt hvis en er flygærn..:lol:
Deilig å bli fullstendig alliansefri som vi blir neste år og kunne fly det selskapet en har lyst på. Spesielt hvis en er flygærn..:lol:
Det er ikke hva jeg mente Tommy, og det vet du veldig, veldig godt..
Jeg snakker om fortsatt i all framtid å fly Star , Skyteam og OneWorld, men lar ikke allianser få meg til å velge flyselskap for noen stakkars mikropoeng som kun kan veksles inn i trillekoffert og ryggsekker... Eller retten til å betale en formue i oljetillegg...
Vil fortsatt reg mikropoeng på CO, FB og AY for disse allianser. Spesielt CO siden vi har en del fra før.
Men gleder meg dersom f.eks AA dukker opp ( har ikke fløyet dem siden 70 åra med DC 10 og 727-100 og 747-100 ), planer om snarest Virgin til USA, Iberia til Sør-Amerika og til Asia CX, Etihad, Emirates etc .....
Selskap jeg har unngått grunnet tidlgere ekteskap med EuroBonus og FB. Skilsmisse er sunt av og til for eget beste...
I Europa flyr jeg fortsatt LH, KL, AF og OK. Normalt er ikke betale-koffert-selskaper aktuelt, bortsett fra kanskje noen todagers ( ekstraturer som IKKE går på bekostning av andre selskap ) med FR ned i Europa fra Rygge, men kun med ryggsekk...
PS: Men fortsatt er vi gull hos FB og da benytter man de fordeler det medfører fortsatt...
Edit: India er snart aktuelt, og da er det Jet som vil prøves. Ikke LH,KL,AF etc..
Vil fortsatt reg mikropoeng på CO, FB og AY for disse allianser. Spesielt CO siden vi har en del fra før.
CO gir vel ikke mikropoeng? Er 100% i de billigste klassene der. De har tom. fjernet regelen om at man må booke på co.com, for og få full opptjening.
Jepp, intet er som å betale for bagasje og stå i kø overalt for å spare noen smågrunker. Hver sin lyst![]()
Vel naa stiller den lille Italienerinnen og jeg i samme "klasse" som Reidar & Co naar det gjelder hvordan Alliansene ser paa en som kunde....i vaar klasse betyr Lojalitetsprogram "OneWay" - You suckers(tm) will be forever loyal to us the Airlines and in return we will grant you absolutely nothing - you hear!!^_^
Om jeg skal vaere Lojal mot "vaar" goodfornothingallianse(tm) betyr det at vi nettopp maa staa i Untieds Longest Ques(tm) for aa betale for bagasjen naar vi skal til vaar aarlige tur til Hawaii....i tillegg for vi lov til aa betaledyrtfordaarligmatombord (tm) med Untied og bytteflymistebagasjenisfo(tm)...plus redeye hjem etter ferien....Reidar og Finn Erik (tm) alternativet gir oss null koe hos Hawaiian - 4 bags gratis (er jo brettseiler saa jeg drar med meg vaatdrakt med mere) sete ved Noedutgang for null kroner esktra og et varmt maaltid.....ingen redeye flight...og komme frem paa tid...ja Hver sin lyst^_^^_^
ding ding ding ding ding
Our checked bag policy has changed.
For continental U.S. – Hawaii itineraries: For tickets issued on/after August 4, 2009: Checked baggage fees paid at the airport will be $20 for first checked bag and $30 for a second checked bag. Customers pre-paying for bags at check-in, on HawaiianAirlines.com will continue to pay $15 for the first checked bag and $25 for the second checked bag.
If your tickets are issued prior to August 4, 2009, there is a $15 fee each way for the first checked bag. There is a $25 fee each way for a second checked bag.
For interisland itineraries: Effective for tickets purchased on or after September 14, 2009 for travel commencing on or after September 14, 2009, the first checked bag fee will be $10. There is a $17 fee each way for a second checked bag.
I loepet av hosten 2010 kommer Hawaiian til oestkysten...regner med oppstart i Septemebr/Oktober 2010 med A330-200...de 2 foerste A330 kommer i Mai/Juni 2010 og vil i crew trening bli satt inn paa HNL-LAX...men det forventes at minst en Oestkyst/Midvest (Tommyby) kommer i slutten av September....
Nå er vel italienereinnen innhabil så det holder og når man reiser en del på ID blir jo saken noe helt annet. Jeg flyer med CO, UA og AA nesten hver uke og har satus i hele tre forskjellige leire og det er langt fra så grusomt som du skal ha det til. Da jeg var i Sacramento for ett år siden var køen til Hawaiian ultralang så jeg tror paradiset ditt også har sine ungreased wheels.
Tror også du må oppdatere deg litt på Hawaiian, kamerat:
Så Hawaiian er dyrere enn alle da og siden prisene er helt like her i USA samt at flyr man mer enn hver 18 mnd noen sted og at man mottar nok poeng for en gratistur på notime og med UA, CO og US i en allianse, bør man klare å spare opp 12500 miles i året for å få status..
Hver sin lyst?? Oh jess... ding ding dingld
Ja nå erra halve øllev gitt, på tide for ol'timers å ta kveld. Drøm søtt om Hawaiians nye gebyrer!
Ok men jeg faar bagasjen vfed ankommsten, varm mat ombord og Noedutgangs sete uten ekstra.....og jeg kan faa Mikrobrygget øl !! Hva stiller Untied opp med av øl ?????:drink:drink:drink
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.