All time high for Skavsta

MartinL

ScanFlyer Dusty
Det går så det griner fra Skavsta i sommer.

Stockholm-Skavsta`s tidigare rekord på 258 729 passagerare som sattes i juli förra året har nu slagits med 3,4 % och nytt rekord ligger på 267 574 för juli månad.

http://www.boarding.no/art.asp?id=37579

Også Aalborg har god vekst (takket være Norwegian?)

Tilsammen 98.524 passasjerer reiste over Aalborg Lufthavn i juli 2009. Det er 14.096 flere enn samme måned året før, noe om gir en økning på hele 16.7 prosent.

http://www.boarding.no/art.asp?id=37584

Last edited:
Fenomenet Skavsta och Ryanair slutar aldrig att förvåna. Inte konstigt att flygplatsen växer. Folk kör 50 mil med bil för att flyga med Ryanair från Skavsta ! Helt sjukt... Jag fattar inte att Ryan lyckas lura folk att det är så billigt ?

Fenomenet Skavsta och Ryanair slutar aldrig att förvåna. Inte konstigt att flygplatsen växer. Folk kör 50 mil med bil för att flyga med Ryanair från Skavsta ! Helt sjukt... Jag fattar inte att Ryan lyckas lura folk att det är så billigt ?

Hehe, når kommer Ullared airport?

Snodig, her i Norge var det for et par uker siden et innslag om en familie som kjørte fra Bergen til Torp for å reise "billig". Men, hva med reisetiden?

Några är kanske lurade...
Men de flesta jag känner åker med Ryanair just för att det faktiskt är billigt. Jag åker med dem ganska ofta och jag vet att jag jämför pris inklusive kringkostnader. I fråga om Skavsta så är det ganska många söder om Stockholm som har närmare till Skavsta än till Arlanda...

Last edited:
I fråga om Skavsta så är det ganska många söder om Stockholm som har närmare till Skavsta än till Arlanda...

Ja Skavsta har et helt drøyt nedslagsfelt, med svært mange mellom store byer i umiddelbar nærhet.

Men de flesta jag känner åker med Ryanair just för att det faktiskt är billigt. Jag åker med dem ganska ofta och jag vet att jag jämför pris inklusive kringkostnader. I fråga om Skavsta så är det ganska många söder om Stockholm som har närmare till Skavsta än till Arlanda...

Helt riktigt Bengt. Bor man i Mälardalen så Skavsta ett väldigt bra alternativ. Jag kommer från Sundsvall. Man blir förvånad hur många som sätter sig i bilen å kör ner till Skavsta ! Ryanair och Skavsta är det första folk tänker på när man ska ut å flyga. Ska man till London t ex så är det enklare att åka till Västerås men det är det ingen som gör ? Några polare till mig flög med FR för ett tag sen. Jag flög med SAS till Heatrow med tåg anslutning från Sundsvall. När alla kostnader var ihop räknade gissa vilken resa som blev billigast? Min så klart :)

Men folk tar för givet att Ryanair alltid är billigast, fast det finns väldigt bra alternativ från ARN. Jag tror DY får lida för det ganska mycket som ett exempel?
Bara för att klargöra så är jag ingen FR hatare. Har flugit en hel del med dom både från NYO å VST. Men bilresan är ingen höjdare ^_^

Om man som jag bor 120 km från Skavsta och 250 km från Arlanda så blir en del kalkyler ganska enkla.
Både Mälardalen och Östergötland har ganska nära till Skavsta. Upptagningsområdet utöver Storstockholm är ju då mycket stort, bara Norrköping och Linköping är ju över 200 000 invånare.

Back