Alberta, Canada - generelle spørsmål

Re: Alberta, Canada - generelle spørsmål

Heldigvis holdt meg på rett side av loven, den eneste gangen jeg har hatt kontakt med politiet hva gjelder ulovligheter jeg har gjort var da jeg tulleringet litt mye som 10 åring. Fikk en sint telefon fra dem da... ^_^ Men det er neppe noe som er noe problem for immigrasjonen der.

Nå så... :cool:

Nå så... :cool:

Ja jeg glemmer den episoden aldri for å si det sånn. Jeg og kameratgjengen min ble veldig redde. Men tipper vi var som 10 åringer flest da og en tilsvarende kjedelig telefonregning for foreldrene. ^_^
Men nei ble veldig offtopic.

Flatt og prærie gjør ingenting, det er et utrolig fascinerende landskap. Mye historie blant tumbleweed og rattlesnakes :)

Fairmont Banff og Chateau Lake Louise så jo bare helt fantastisk ut. Jeg har begynt å fylle opp sparegrisen allerede.

Ja det er fascinerende for nordmenn når ting er så flatt, det er sant! Det ble sagt på vår omvisning i Saskatchewan at den lengste "rette vegen" i verden finnes i området :p

Vi bodde på hostel i Banff, den rake motsetningen til f.eks Chateau Lake Louise. Der var det stappfullt med kinesere og amerikanere i busslast på busslast :p

Istedet for å lage en ny tråd, prøver jeg denne...

Lurer på en tur til Canada og besøke Vancouver og Edmonton med omegn. Ser også på å ta (om)turen innom Yellowknife og Buffalo airways. Er det noe annet rundt Yellowknife som er verdt å få med seg?

Istedet for å lage en ny tråd, prøver jeg denne...

Lurer på en tur til Canada og besøke Vancouver og Edmonton med omegn. Ser også på å ta (om)turen innom Yellowknife og Buffalo airways. Er det noe annet rundt Yellowknife som er verdt å få med seg?
Yellowknife er jo ikkje supersentralt :). Mykje skog og utmark å sjå der. Mykje småfly og sjøfly der, kansje ta ein tur? Går sikkert an å ta ein tur på Great Slave Lake også. Var der i forbindelse med padletur for nokre år sidan. Ta ein middag på Wildcat Cafe, ein etterlevining frå pelsjegertida. Det var artig! Om den finst enno.

Back