Airshow Stavanger

Når var dette?

Da det var Sola Airshow i 2007 var det oppvisning med SAS sin LN-RPF

Last edited:
Han sleit vel litt med å holde seg unna crowdline så det ble vel en liten tilsnakkelse etterpå. Har jeg hørt rykter om. Åkke som var det vel det mest imponerende displayet på det flyshowet synes nå jeg.
Akkurat som DC-9 på Værnes i 96 og SAS 737 på Sola i 2007.

Ja, dette var så imponerende at det er en grunn til at Norwegian aldri har fløyet en display på flystevner i Norge siden. "Oppvisningen" på Sola førte til mer enn applaus fra deler av publikum.

Han sleit vel litt med å holde seg unna crowdline så det ble vel en liten tilsnakkelse etterpå. Har jeg hørt rykter om. Åkke som var det vel det mest imponerende displayet på det flyshowet synes nå jeg.
Akkurat som DC-9 på Værnes i 96 og SAS 737 på Sola i 2007.

Husker DC-9`ern fra Værnes ja. Det var skøy! :)

Bumper denne jeg, hva gjorde de galt? Og til kommentar om struktur, menes det at flyet ble utsatt for alt for store påkjenninger?

Så ut som de tok han *litt* lengre ut enn hva SAS har gjort de siste årene. Er jo da det ser kulest ut :)

Er det noen som vet når neste airshow på sola skal være år eller dato ??

Last edited:
Bumper denne jeg, hva gjorde de galt? Og til kommentar om struktur, menes det at flyet ble utsatt for alt for store påkjenninger?

Så ut som de tok han *litt* lengre ut enn hva SAS har gjort de siste årene. Er jo da det ser kulest ut :)
Uten at jeg vet noe, så lurer jeg på om det har gått utover G-grensene.

Ser kult ut helt til det går galt...

Ja det er klart det må ha vært G-krefter over hva flyet er skapt for å tåle om det ble strukturelle skader (eller liknende) :) 737'en tåler nok en god del, men hvor mye er vel en annen sak.

Kult ser det ut ja, også helt til noen sutrer over at det var skummelt eller utenfor reglene (til tross for at det var fullstendig trygt og forsvarlig). Det er da det blir kjedelig :)

Ja det er klart det må ha vært G-krefter over hva flyet er skapt for å tåle om det ble strukturelle skader (eller liknende) :) 737'en tåler nok en god del, men hvor mye er vel en annen sak.

Kult ser det ut ja, også helt til noen sutrer over at det var skummelt eller utenfor reglene (til tross for at det var fullstendig trygt og forsvarlig). Det er da det blir kjedelig :)
737en tåler en hel del ja ;) Men man trenger ikke utfordre skjebnen... Hadde du, med flyskrekk, turt å sitte på i et fly som fløy på den måten uten at du var klar over det?

Men man har klare grenser til hvor langt ifra folkemassen (og hvor lavt) man kan fly på flyshow. Det er en grunn til at de grensene er der. Spiser man av marginene så har man mindre å gå på før det går galt...

Men de hadde da ikke passasjerer der og da? :P
Jeg refererer til f.eks "Ja, dette var så imponerende at det er en grunn til at Norwegian aldri har fløyet en display på flystevner i Norge siden. "Oppvisningen" på Sola førte til mer enn applaus fra deler av publikum."

Som for meg virker som de gjorde noe som folk ble litt skremt av, og dermed slutta å gjøre det? Og det er jo synd (kjedelig), for slikt kommer da alt i alt kun ned på misforståelser og uklare avtaler om hva som skulle bli gjort?

Flyskrekk, ja. Men jeg sitter jo ikke i flyet når de har show :) Da kan de egentlig bare ta han ut så langt det er forsvarlig for - for jeg lar meg enkelt fascinere av alt som store, pene fly gjør der oppe i lufta. Jeg står jo trygt og godt på bakken :D

Flyet hadde ikke passasjerer ombord nei :) Publikum i dette tilfellet er de som står med nesa opp mot himmelen å ser på :)

Back