• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Airbus vil innrede A380 for 11 i bredden

Discus

Galley Slave
Medlem
Ved å løfte gulvet litt får man utnyttet bredden på flykroppen helt og kan sette inn et ekstra sete i bredden på A380. Dette gjør at de som i dag ikke har konfigurert for maks antall seter kan få plass til flere economy-passasjerer. Ser ut som de får til 3+5+3 på main-deck.
Airbus is to offer A380 customers the option of an 11-abreast economy-class layout using 18in-wide (46cm) seats made possible by raising the floor 2in on the main deck of the superjumbo.
http://www.flightglobal.com/news/ar...-to-offer-11-abreast-economy-seats-on-397207/

Flightglobal, an aviation news website, reported last month that the aircraft manufacturer is to give airlines the option of an extra 35 to 40 economy class seats on board its biggest model. The innovation will be made possible by raising the floor two inches in the widest part of the aircraft.
http://www.telegraph.co.uk/travel/t...an-to-squeeze-extra-seats-on-Airbus-A380.html

Og så kan man jo lure på hvorfor de ikke la maindeck 2" høyere initielt.
 
Var vel bare tidsspørsmål. Er vel fortsatt bedre enn 10 i 777 og luksus i forhold til 9 i A330.
 
Er dette på noe vis relatert til A380-900, eller er dette bare snakk om å være en modifikasjon på dagens A380-800?

-A
 
Back
Top