Airbus A320NEO PW engines

sk931

ScanFlyer Rusty
Undskyld min uvidenhed om motorer, men her hvor PW har meget store problemer med deres motorer til A320NEO, hvor store ændringer skal der
til, før man kan ændre til anden motortype...
Sidst jeg hørte stod der omkring 20 NEO i TLS, hvor man venter på motorer,så hvorfor ikke "bare" sætte andre på..

Hilsen Ole
 
.
Sidst jeg hørte stod der omkring 20 NEO i TLS, hvor man venter på motorer,så hvorfor ikke "bare" sætte andre på..

Hilsen Ole

Hvilke motorer skulle det være? ;)

CFM Leap holder også på å rampe opp produksjonen, så er ingen "ledige" der man kan sette på. Dessuten så krever det også at man da bryter kontrakten flyselskapet har med PW som heller ikke er rett frem

Uansett så er PW sine problemer midlertidig. De har rotet det til for seg her, men det er heller ingen uoverkommelig oppgave å få fikset dette. CFM har også hatt noen produksjonsproblemer, men langt mindre enn PW. Dessuten er det ting som tyder på at PW sin variant bruker litt drivstoff enn konkurrenten, og det kommer også en forbedring om et par år som vil senke forbruket ytterligere

Ellers er leveringene i gang i gang for PW, f.eks Indigo, Lufthansa og ANA har alle fått levert en NEO med PW motorer i løpet av den siste uken
 
Rent praktisk og økonomisk er det nok ikke "bare" å bytte som en påhengsmotor til båt heller vil jeg anta. En drøss av styringssystemene i cockpit må antagelig skiftes/oppgraderes software på. Innfestingen og plassering på pylon vil antagelig være ulik, mulig deler av vingen må oppgraderes. Så høres dyrt og komplisert ut og tar antagelig lenger tid enn å vente på PW.
 
Det står forresten A320neo maskiner i både Hamburg og Toulouse som også venter på CFM Leap motorer
 
Det er også maskiner parkert hvor operatørene har tatt av motorer for å holde andre flyvende.

Boeing planla vel å gjøre MAX 'motoruavhengig', men mener å huske at dette ble droppet pga litt for store forskjeller i nevnte systemer.
 
Back
Top