Airbus A-380 over Oslo tirsdag 24.mai klokken 17:15

bear

Newcomer
I går tirsdag ca. 17:16 kom en Airbus A-380 fra Gardermoen stigende inn over Stovner. Her foretok den en sving mot venstre og forsvant inn i skydekket med kurs sydøst. Noen som kan bekrefte dette? Jeg tok bilde med mobil, men dette ble dårlig. Flyet hadde fire motorer, lyd som en B777. Det var helt sikker ikke en A340 eller en 747. Halen var dekorert i lyst blått.

Jeg så en AN-124 ta av fra Gardermoen på den tiden i går. Tror nok heller det var den du så.

Men denne var lavvinget.
Kan selvsagt ha sett feil.
Så den heller ikke på flyradar.

Last edited:
Hei Bear, og velkommen til forumet!
Jeg må slutte meg til Martin i hans antagelser over hva du så.

Thomas

Jeg vet bare at jeg så en AN-124 med lyseblå hale ta av sørover på vestre bane omtrent på den tiden, da vi stod på lageret og jobbet med å få ut alle pakkene som kom opp fra Oslo - det holder vi på med i tiden 17:00-17:30.

Om det derimot skal ha kommet en A380 rett før eller etter den, vil jeg også tro at det allerede hadde eksistert en tråd om det her på forumet.

Høres helt naturlig ut siden jeg ikke så den på flyradar og hadde lyseblå halefinne. Fikk ikke dette til å stemme med eksisterende flyflåte av A380. Og hadde det vært en A380 ville denne forlengst vært mye høyere og endret retning.

Last edited:
Så tung at da den gikk i retning sør-sørøst over Nittedal trodde jeg den skulle gå ned på Kjeller!

Back