airBerlin - "JustFly" bookingklasse

Glenn

ScanFlyer Gold
Har bestilt billetter til TXL på den rimeligste bookingklassen som kalles for "JustFly".
Under reglene for "JustFly", står det følgende:
4: Ett stk. håndbagasje er inkludert, og denne må veies ved innsjekkings- eller Baggage Drop-skranken. Der får du også utlevert en håndbagasjelapp. Passasjerer uten bagasjelapp som har bestilt billett i JustFly-prisklassen, nektes ombordstigning.
Praktiseres virkelig dette? Har aldri vært borti at man veier håndbagasjen i en skranke for å få en "håndbagasjelapp", men man -må- vel ellers blir man nektet ombordstigning.
Må vel beregne litt ekstra tid på TXL da, pleier aldri å møte opp så tidlig når jeg reiser med håndbagasje. Men ser ut som jeg må det med airBerlin. :headbang

Edit: Ser dette gjelder fra 1. juni, så det er jo ikke innført enda. Men håpløst er det likevel!

Last edited:
Har bestilt billetter til TXL på den rimeligste bookingklassen som kalles for "JustFly".
Under reglene for "JustFly", står det følgende:

Praktiseres virkelig dette? Har aldri vært borti at man veier håndbagasjen i en skranke for å få en "håndbagasjelapp", men man -må- vel ellers blir man nektet ombordstigning.
Må vel beregne litt ekstra tid på TXL da, pleier aldri å møte opp så tidlig når jeg reiser med håndbagasje. Men ser ut som jeg må det med airBerlin. :headbang

Edit: Ser dette gjelder fra 1. juni, så det er jo ikke innført enda. Men håpløst er det likevel!

Hvorfor er dette haplös?
"JustFly" er en non-checked-bagagsje fare, og ingen har lyst at folk begynner er a ta med denne delen av bagasje, som de vannligvis sjekker inn, a ta med seg inn i kabinen. Spesielt dersom de avganger er fulle sa blir det en mareriet for a finne plass til hanbagasjen av de siste passagerer.

Forövrig tar det ikke langt a veie handbasgasjen uansett... Og dersom vekten er over grensen, sa blir du ikke nekted, men du bare far betale litt for overvekt. Men ogsa dette er industri-standard...

Back