• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

AirAsiaX legger ned Europa og India

Someone

Moderator
Medlem
Da var det slutt på satsingen til Europa for AirAsiaX. London og Paris legges ned, itillegg til India, og de vil fokusere på flyginger innen Asia og Australia

http://www.flightglobal.com/news/articles/airasia-x-suspends-european-and-indian-services-366820/
Malaysian long-haul low-cost carrier AirAsia X is suspending its services to London Gatwick and Paris Orly, as well as its flights to Mumbai and New Delhi

Nok en gang viser det seg at LCCer sliter på de virkelig lange rutene
 
Last edited:
Da var det slutt på satsingen til Europa for AirAsiaX. og de vil fokusere på flyginger innen Europa

Sense. This makes none.

Noen som har prøvd X? Sett noen bilder og greier fra kabinen, ser jo nytt og fint ut. Men tviler på at det er noe særlig god plass?
 
Sense. This makes none.

Noen som har prøvd X? Sett noen bilder og greier fra kabinen, ser jo nytt og fint ut. Men tviler på at det er noe særlig god plass?

Feilen har vel vært Orly og Gatwick/Standsted. Menigmann er vant til Heatrow og CDG på LH til asia.
 
Det virker som om AirAsia X gjør det godt i Asia. De skal lease 6 maskiner fra ILFC med leveranse i 2013-2014 noe som medfører at de får 7 nye maskiner hvert av årene. Leasing perioden er 10år. De kommer i 12+365 konfig.
http://www.flightglobal.com/news/articles/airasia-x-to-lease-six-a330s-from-ilfc-375324/

Skal lure seg på når AirAsia X kommer tilbake til Europa?

10 år leasing. Når disse skal leveres tilbake i 2023-24 så er det vel uansett på tide å skaffe seg noe mer moderen i form av A350 eller B787
 
Back
Top