Air Senegal på offensiven
Etter å ha startet selskapet i 2016, virker myndighetene ha litt seriøse planer for å bygge på Air Senegal som en regional aktør og ikke bare ta seg av lokaltrafikken. To A330-900 ble levert i fjor, blant annet for den viktige trafikken fra Frankrike og inne kommer det to A321LR på leasing. Det er også kjent de får sine første av 8 A220-300 fra 2021
A321LR maskinen gjør at de til sommeren da startet Dakar-Genève og Dakar-London Heathrow. Konfigurasjon 16 lie-flat business og 149 i economy så ganske likt SAS sine kommende maskiner
https://www.routesonline.com/news/3...-london-freetown-service-from-late-june-2020/
Ved å frigjøre en A319 med en A321LR på Casablanca starter de også en rute til Freetown via Banjul
Etter å ha startet selskapet i 2016, virker myndighetene ha litt seriøse planer for å bygge på Air Senegal som en regional aktør og ikke bare ta seg av lokaltrafikken. To A330-900 ble levert i fjor, blant annet for den viktige trafikken fra Frankrike og inne kommer det to A321LR på leasing. Det er også kjent de får sine første av 8 A220-300 fra 2021
A321LR maskinen gjør at de til sommeren da startet Dakar-Genève og Dakar-London Heathrow. Konfigurasjon 16 lie-flat business og 149 i economy så ganske likt SAS sine kommende maskiner
https://www.routesonline.com/news/3...-london-freetown-service-from-late-june-2020/
Dakar – Geneva eff 18JUN20 New route, 3 weekly A321
HC409 DSS0040 – 0825GVA 321 146
HC410 GVA0955 – 1350DSS 321 146
Dakar – London Stansted eff 26JUN20 3 weekly A321
HC411 DSS0015 – 0625STN 321 257
HC412 STN0750 – 1405DSS 321 257
Ved å frigjøre en A319 med en A321LR på Casablanca starter de også en rute til Freetown via Banjul
Dakar – Banjul – Freetown eff 23JUN20 4 weekly A319
HC223 DSS1600 – 1640BJL1725 – 1845FNA 319 x135
HC224 FNA1945 – 2105BJL2150 – 2230DSS 319 x135