Air Östergötland

MartinL

ScanFlyer Dusty
Air Östergötland

Nye vinger for City

Flyelskapet City Airline vil tirsdag lansere enda en regional satsing - Air Östergötland, som vil få sin hovedbase i Norrköping, skriver Folkbladet.

Det nye selskapet skal stå for opptil fire daglige rundturer mellom Norrköping og Gøteborg - Landvetter. Flyvningene vil skje i regi av City Airline med Air Östergötland som markedsføringselskap.

Det Gøteborgbaserte City Airline vil ifølge svenske medier lansere en rekke regionale satsinger i Sverige - blant annet fra Ørebro, Karlstad, Växjö og Sundsvall.

http://boarding.no/art.asp?id=40253

Re: Air Östergötland

Kalla mig pesimist men detta har jag lite tro på.

City flög på Linköping strax innan jag började där och det skulle ha gått bra men det behövde planen på Landvetter istället och linjen lades ner. Sedan dess har det varit konstant snack om att City ska komma tillbaka men att de nu väljer Norrköping istället måste vara en enorm besvikelse för Linköping. Att köra Norrköping - Göteborg tar ca 3,5h så visst finns det potensial men jag tror mest de vill ha in folk till sina egna linjer vidare. Men klart är att detta blir en utmaning för City

Fyra dagliga rundturer?
Nej, med den frekvensen ansluter jag mig till Savipix...

Så det er dette det ble av City Airlines "Air Oslo" tanke

Så det er dette det ble av City Airlines "Air Oslo" tanke

Jag tror planerna finns kvar. Snart får man in två ex SAS MD-87. Tanken är tydligen att man ska mata in från hela Sverige och delar av Norge? Tydligen så bokar deras linjer till Spanien väldigt bra. Inte så konstigt kanske med tanke på Landvetters relativt få linjer dit.
Kul satsning dock! Bara önska dom lycka till och hoppas att det går bra.

Hvor opprette et nytt markedsføringsselskap når det uansett er City selv som skal operere ruten? Skulle tro det var bedre å fokusere på én merkevare fremfor å forvirre de stakkars kundene. Dreier det seg kanskje om et joint venture?

De foreligger det noe mer informasjon.

Air Växjö del i storsatsning på inrikesflyg till Europa - Air Östergötland del i storsatsning på inrikesflyg till Europa - Göteborg Landvetter kopplar ihop City Airlines inrikesnät med Europa

Det Gøteborgbaserte selskapet City Airline satser på regionale flyruter i Sverige. Både Borlänge, Karlstad, Malmö, Norrköping, Västerås, Växjö og Örebro vil få nye direkte flyruter til Göteborg - Landvetter.

Selskapet skal stå for opptil fire daglige rundturer mellom Norrköping og Göteborg. Flyvningene vil skje i regi av City Airline med Air Östergötland som markedsføringselskap.

Det skal ansettes 250 nye medarbeidere og det skal investeres rundt 200 millioner svenske kroner.

http://boarding.no/art.asp?id=40253

http://www.cityairline.com/city-air...g;jsessionid=24705DC597FE77559F88E3ED41F386B5

Följande destinationer ingår i City Airlines satsning:

* Karlstad
* Örebro
* Växjö
* Norrköping
* Borlänge
* Malmö
* Västerås
* Oslo

Svenskaflygbolag.com skriver også følgende:
Borlänge - Landvetter kommer
drivas av företaget Air Borlänge.

Karlstad - Landvetter kommer
drivas av företaget Air Karlstad.

Malmö - Landvetter kommer
drivas av företaget Air Skåne.

Norrköping - Landvetter kommer
drivas av företaget Air Östergötland.

Oslo - Landvetter kommer
drivas av företaget Air Oslo.
Det är ännu inte klart om det
blir trafik från Oslo/Gardermoen
eller Moss/Rygge (Oslo) flygplats.

Västerås - Landvetter kommer
drivas av företaget Air Västerås.

Växjö - Landvetter kommer
drivas av företaget Air Växjö.

Örebro - Landvetter kommer
drivas av företaget Air Örebro.

Flygbolaget City Airline kommer
trafikera flygavgångarna för de lokala
bolagen, med ERJ-135 och ERJ-145.

Bolagen ägs av City Airline och
de lokala näringslivet i varje stad.

Med EB poäng att tjäna kan det kanske vara ett alternativ..

"Sedan den 1 mars 2006 är City Airline samarbetspartner i SAS Eurobonus-program. Det innebär att du som resenär kan tjäna Eurobonus-poäng på de flesta av våra linjer. Intjänade poäng kan bland annat bytas till bonusresor"

Back