Air Nostrum för SAS

SWE737

ScanFlyer Blue
Air Nostrum för SAS

Har sett att Air Nostrums CRJ200, EC-JOY, flyger för Cimber i SAS "färger", det vill säga vit med SAS-logo. Är det wet eller drylease?

Re: Air Nostrum för SAS

Det er drylease og var omtalt i en tråd for noen dager siden. I tillegg flyr EC-JEF for WF på wetlease denne og neste uke.

Skal SAS ha inn ennå en Air Nostrum maskin eller er dette erstattning for en annen?

*Canadair CRJ *200 *7989 * *EC-JEE *Air Nostrum *ferried 12mar13 VLC-CPH for Cimber / SAS ops, all white *ex C-FCZD

Ved det ikke, men gangtiderne på de "ældre" Cimber CRJ er ved at være endog meget høje. har hørt at der ikke er mange timer tilbage på dem, så det er nok en erstatning..
Jeg har så heller ikke hørt noget om en extra ATR 72 som skal bruges på CPH-AAR-CPH fra
ca. 08apr.
Der skal QA jo overtage det meste af trafikken (desværre ) og en ATR skal bruges..De har jo en i BLL , ECLSN, men som sagt ved ikke noget om en mere
Hilsen Ole

Virker ihvertfall som avtalen er utvidet fra 4 til 5 CRJ200. OY-RJI, OY-RJH, OY-RJJ, EC-JOY og EC-JOD er alle i sving for SAS.

Men om det er enda en økning vet jeg ikke.

Sikker på at disse går på Drylease? Er jo vanlig å endre reg. Såvidt jeg har fått med meg så kan man fly på utenlands reg i 6 måneder før det må over på reg fra landet AOC selskapet er registert i?!

Sikker på at disse går på Drylease? Er jo vanlig å endre reg. Såvidt jeg har fått med meg så kan man fly på utenlands reg i 6 måneder før det må over på reg fra landet AOC selskapet er registert i?!

Dry lease til Cimber, og wet lease til SAS tror jeg. Men flyene kan vel registreres hvor som helst i europa uten at det skaper problemer?

Dry lease til Cimber, og wet lease til SAS tror jeg. Men flyene kan vel registreres hvor som helst i europa uten at det skaper problemer?

Jeg har fløyet begge Cimbers "spanske" maskiner på SAS-ruter - og det har vært SAS-piloter i cockpit og Cimber-flyvertinne i kabinen. Den ene var pusset opp og fremstod veldig bra.

Business/Eco Extra servering på GOT-OSL. Synes flyet var slitt og fremstod som om det hadde sett bedre dager. Skittent var det også utenpå. Var noen som hadde skrevet noe ala "Vask meg" bak på flyet.

Attachments

• uploadfromtaptalk1363793069920.jpg
    uploadfromtaptalk1363793069920.jpg
    41.2 KB · Views: 312

Flyet EC-JCM.

Attachments

• uploadfromtaptalk1363793348797.jpg
    uploadfromtaptalk1363793348797.jpg
    42.3 KB · Views: 281

Business/Eco Extra servering på GOT-OSL. Synes flyet var slitt og fremstod som om det hadde sett bedre dager. Skittent var det også utenpå. Var noen som hadde skrevet noe ala "Vask meg" bak på flyet.

Denne flyr for Widerøe - ikke SAS. Det er også rent Nostrum-mannskap. Det ser også ut som at de er ferdig for denne gangen på fredag.

Back