Air France starter Bergen - Paris CDG

econ

ScanFlyer Silver
Air France fortsetter satsingen i norge og åpner BGO-CDG i mai.

AFKL possisjonerer seg og er det klart største nettverksselskapet i norge og gjør nok at LH/BA osv holder seg unna andre byer enn Osl.

Re: Air France starter Bergen - Paris

Kan ikke finne noen rutetider? Vet du eventuelt noe om det?

A319 med Air France selv ser det ut som.

Ikke umulig at man ser for seg at også franskmenn på norgesbesøk vil utgjøre en viktig gruppe her

Hyggelig satsning, AF har vel ikke vaert aa se Bergen siden Gulfkrisen. Turisme og forretninger kan lett dra nytte av ruten, saerlig om ikke direkteruten passer beste veier kan man ogsaa lett fly via AMS den ene veien. Kanskje de ogsaa vender tilbake til SVG etterhvert.

Synes jo det er skikkelig underlig at Air France skal selv fly til Bergen, mens på Oslo ruta, med 17 rundturer i uka, så bytter de ut seg selv med deres lavprisselskap Joon fra sommerruta.

Er det bare meg som synes at dette er litt rart?

Synes jo det er skikkelig underlig at Air France skal selv fly til Bergen, mens på Oslo ruta, med 17 rundturer i uka, så bytter de ut seg selv med deres lavprisselskap Joon fra sommerruta.

Er det bare meg som synes at dette er litt rart?

Skal alle avganger fra OSL flys av Joon?

Det står om det i Finansavisen i dag og de skriver blant annet at oljetrafikken har tatt seg opp, det er en fin fiks mellom biz og fritid på BGO samtidig som innkommende og utgående har en god miks deriblant mange innkommende fra Nord Amerika og Asia.

Herlig satsning! Jeg leker faktisk med tanken om å komme meg til Paris i oktober med flyselskap X og videre med Qatar og deres A380 dagen derpå. Jeg har et problem, og det er alle de forbanna streikene og dilldallet i Frankrike som har pågått og etter mitt inntrykk pågår fortsatt. Dermed vet jeg ikke om jeg tørre ta sjansen, siden jeg da vil ha billetter med to forskjellige flyselskap, selv om det er en kveld/natt i mellom.

Mye bra fra BGO i det siste, først MAD med DY, deretter VIE med Wizz og nå CDG med AF. Det neste må vel bli SIN med SQ? ;)

Kanskje de ogsaa vender tilbake til SVG etterhvert.

Erfaringsmessig skal det ganske mye til før et internasjonalt selskap kommer tilbake på slike ruter. SAS har også prøvd Stavanger-Paris i to omganger, men ruten har blitt lagt ned.

Ellers veldig hyggelig satsing i Bergen - kan den nye terminalen (og utvidet kapasitet) bidra til at flere internasjonale selskaper satser?

Re: Air France starter Bergen - Paris CDG S18

Dette er jo bare kjempe kjekt. Passet utmerket med et besøk hos mutteren i Mai, så da er billett til jomfruturen 26de mai booket.

Frister virkelig med en tur BGO-OSL-CDG-BGO. Har Cashpoints og FB miles som kan brukes til denslags vissvass ,��

Svært hyggelig nyhet. Saman med nyheten om Wizz Air si VIE-ruta er det kun SK/LH til FRA som eg (realistisk) saknar ut frå BGO. (LON serva via DY si LGW-rute).

Mye bra fra BGO i det siste, først MAD med DY, deretter VIE med Wizz og nå CDG med AF. Det neste må vel bli SIN med SQ? ;)

Og WF til HAM og MUC. Og er vel ikke umulig det blir mer, hvis/når de får flere maskiner

Noen som vet hvordan denne ruten går ? Det har blitt brukt mye A318 i det siste. No i Oktober skal Joon ta over etter planen, men de har ikke mindre fly en A320

Noen som vet hvordan denne ruten går ? Det har blitt brukt mye A318 i det siste. No i Oktober skal Joon ta over etter planen, men de har ikke mindre fly en A320

Vel den går såpass bra at den også kommer til å gå S19 (med Joon). Nå har jeg bare to datapunkt, men helt stappet maskin på en t/r nå i juni iallfall. AF/KL har et ekstremt godt fotfeste i Norge, og jeg merket meg at en hel haug med folk skulle videre med Hurtigruten.

Reiste t/r i slutten av september. Tilnærmet fult begge veier. Betydelig overvekt av utlendinger. Fikk inntrykk at det var mange fra sør Europa som skulle på ferie på Vestlandet.

Back