Air France bestiller A220

Så med opptil 120 fly potensielt, er jo dette endel vekst, hvis det skal erstatte A318 og A319, som de har 51 av i dag. Som erstatter for de 33 A319 er det jo ca 1:1 kapasitetsmessig, men for de 18 A318 i flåten er det jo en god kapasitetsvekst

Ellers er jo CDG den hubben i Europa med ganske minst slot press, slik at de også kan klare øke frekvensene

Første levering allerede september 2021, så har har Airbus klart å hoste opp noen tidlige produksjons slot
 
Last edited:
Den blir vel et vanlig syn i Oslo og Bergen


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Forstår det slik de planlegger 148 seter i sine, så blir en 3-seter mer enn f.eks Swiss og airBaltic, som begge har 145
 
Forstår det slik de planlegger 148 seter i sine, så blir en 3-seter mer enn f.eks Swiss og airBaltic, som begge har 145

PirkPirk, nå har AirBaltic endra så nye A220-300 som kommer har nå 149 seter, ¨altså¨ de siste 7 har fått 149 seter isteden for 145.
 
Da er Air France sin første A220 levert og på vei til Paris

6eed0aadb56077e59e84e7887f597285.jpg
 
Back
Top