Air China starter Beijing - København

Scandinavien_Airlines

ScanFlyer Gold
Air China starter Beijing - København

Som jeg også fik læst i en anden tråd, så har Air China annonceret, ihvertfald på Airlineroutenet, at CPH vender tilbage til deres netværk med 4 ugentlige til Beijing Capital.

Hvordan mon det vil påvirke SAS's rute der til??

https://www.routesonline.com/news/3...esumes-copenhagen-service-from-late-may-2018/

Air China in this week’s inventory update opened reservation for its planned service resumption on Beijing – Copenhagen route, set to commence on 30MAY18. The Star Alliance member will operate this route 4 times a week, on board Airbus A330-200 aircraft.
 
Re: Air China med CPH:

Dette er garantert ikke noe SAS liker og spesielt siden ruten kommer for å sikre fremtidige trafikkrettigheter og ikke handler om markedsgrunnlag.
 
Re: Air China med CPH:

Å andra sidan så om SK reducerar kan de ju antingen slinga om några av avgångarna till ARN eller OSL alternativt flytta kapaciteten till någon annan sträcka och frigöra annan kapacitet för ny rutt eller ökad frekvens där så behövs?
 
Re: Air China starter Beijing - København S18

CA877 PEK0255 – 0645CPH 330 x246
CA878 CPH1315 – 0410+1PEK 330 x246

Tidtabellen är inte bra tycker jag.
Anlända till PEK kl 04:10 och avresa från PEK till CPH kl 02:55
 
Air China starter Beijing - København S18

CA877 PEK0255 – 0645CPH 330 x246
CA878 CPH1315 – 0410+1PEK 330 x246

Tidtabellen är inte bra tycker jag.
Anlända till PEK kl 04:10 och avresa från PEK till CPH kl 02:55



PEK-CPH er ikke så ille, når det først er en nattflight, i hvertfall for kortere turer hvor man ikke snur døgnet.

CPH-PEK derimot er både for tidlig avgang og alt for tidlig ankomst
 
Re: Air China starter Beijing - København S18

Jeg kommer aldri mer til å fly Air China så meg skal de ikke tjene en krone på!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Re: Air China starter Beijing - København S18

Ser at det YOY har vært en liten nedgang i OD markedet mellom de to markedene så det er vel noe som tyder på at SAS aboslutt kommer til å merke oppstarten.
 
Re: Air China starter Beijing - København S18

Ser at det YOY har vært en liten nedgang i OD markedet mellom de to markedene så det er vel noe som tyder på at SAS aboslutt kommer til å merke oppstarten.

Men siger man ikke netop at kinesiske flyselskaber trækker masser af kinesisk pax med sig, som ellers ikke ville have benyttet ruten?

..men jo, SAS vil da nok kunne mærke opstarten, men hvis Air China samtidig kan skabe en masse ekstra trafik, så kan man jo håbe på at det går

kan nedgangen ikke også skyldes at det kinesiske charterselskab havde en del afgange i 2016, eller var det helt tilbage i '15?
 
Re: Air China starter Beijing - København S18

Men siger man ikke netop at kinesiske flyselskaber trækker masser af kinesisk pax med sig, som ellers ikke ville have benyttet ruten?

..men jo, SAS vil da nok kunne mærke opstarten, men hvis Air China samtidig kan skabe en masse ekstra trafik, så kan man jo håbe på at det går

kan nedgangen ikke også skyldes at det kinesiske charterselskab havde en del afgange i 2016, eller var det helt tilbage i '15?

Direkteruter booster utvilsomt trafikken så den kommer til å gå opp i 2018, men som også kommer til å bety lavere yield. Men Air China kommer nok i mye større grad til å fange kinesiske reisende enn SAS.

Beijing Capital hadde avganger i 2015 og ikke 2016 så det forklarer ikke nedgangen i trafikk YOY.
 
Back
Top