Air China ökar på ARN

Re: Air China ökar på ARN

Ikke overraskende i det hele tatt at de gjør det bra på ARN og her er det mer å gå på.
 
Re: Air China ökar på ARN

Det står at de bruker 777 pr idag. Mener å ha sett både 744 og 767 på ARN fra dem. Er 777 fast nå? Skal de skifte flytype når de utvider?

BF:cool2
 
Re: Air China ökar på ARN

Vilken trevlig nyhet. Hoppas det blir ett skifte av flygtyp. 777 är ett trevligt plan men deras A330 har i motsats modern kabin med IFE. Valet att flyga med dom skulle vara så mycket enklare om produkten som erbjöds ombord på ARN-PEK var mer attraktiv. Deras priser till en rad destinationer i Asien är ju för det mesta riktigt bra.
 
Re: Air China ökar på ARN

Helt enig. Fløj ARN-PEK i går. Sædeafstanden er fremragende ombord på B777, men alt andet er lav standard. A330 ville være et skridt i den rigtige retning!
 
Re: Air China ökar på ARN

Vilken trevlig nyhet. Hoppas det blir ett skifte av flygtyp. 777 är ett trevligt plan men deras A330 har i motsats modern kabin med IFE. Valet att flyga med dom skulle vara så mycket enklare om produkten som erbjöds ombord på ARN-PEK var mer attraktiv. Deras priser till en rad destinationer i Asien är ju för det mesta riktigt bra.

BUMP

Jag tittar på en resa till ICN och hem från HKG. CA dyker upp som klart billigaste bolag och jag tänker att det måste finnas en anledning till det. På deras hemsida finns det bilder från kabinen och det är 2-5-2. Är det bra för en ensam resenär? Hur är maten? Är det kinesisk bara? Har de kniv och gaffel? ;) Det verkar inte finnas någon som helst IFE förutom att titta på de andra resenärerna. Är det så?

Jag har sett en del som andra forumister skrivit och det verkar inte så speciellt bra men det är mer än 1000 sek billigare än andra bolag. Jag antar att det är värt det?
 
Re: Air China ökar på ARN

BUMP

Jag tittar på en resa till ICN och hem från HKG. CA dyker upp som klart billigaste bolag och jag tänker att det måste finnas en anledning till det. På deras hemsida finns det bilder från kabinen och det är 2-5-2. Är det bra för en ensam resenär? Hur är maten? Är det kinesisk bara? Har de kniv och gaffel? ;) Det verkar inte finnas någon som helst IFE förutom att titta på de andra resenärerna. Är det så?

Jag har sett en del som andra forumister skrivit och det verkar inte så speciellt bra men det är mer än 1000 sek billigare än andra bolag. Jag antar att det är värt det?

Det er ok. De har kniv og gaffel, og vestlig mad. IFE er storskærm med B-film. B777 er 2-5-2 som du selv nævner. Sidst havde jeg 5 sæder i midten for mig selv!
 
Re: Air China ökar på ARN

Air China flög 747-200/400 Combi på ARN fram till hösten 2001.
Sedan vart det 767-200/300EWR till 2008 då Air China bytte till A330-200 och under 2009 bytte bolaget till Boeing 777-200.
Kärran är nästan alltid full med både pax och frakt enligt min kompis på SGS Arlanda. Ungefär 80% av passagerarna under vinterhalvåret är transferpax till Thailand och Australien påstår han.
 
Re: Air China ökar på ARN

Tack för svar. Jag är beredd att chansa med tanke på priset. Jag måste spara så att jag ska ha råd att flyga SQ F under semestern. Nu gäller det bara att få ok från chefen.
 
Re: Air China ökar på ARN

Air China flög 747-200/400 Combi på ARN fram till hösten 2001.
Sedan vart det 767-200/300EWR till 2008 då Air China bytte till A330-200 och under 2009 bytte bolaget till Boeing 777-200.
Kärran är nästan alltid full med både pax och frakt enligt min kompis på SGS Arlanda. Ungefär 80% av passagerarna under vinterhalvåret är transferpax till Thailand och Australien påstår han.

Cargo ved jeg naturligvis ikke noget om, men kabinefaktoren har aldrig været over 70% de gange jeg har fløjet med dem ARN-PEK. Et par gange endda 30-50%!
 
Re: Air China ökar på ARN

Är det mest kineser som flyger med dem eller är det blandat? Det var väl egentligen det jag undrade över med mina frågor om kniv och gaffel ovan.
 
Re: Air China ökar på ARN

Inte bara priset är bra med Air China, att flyga med dom hör väl till dom snabbare alternativen att ta sig till Asien på? PEK är dessutom en bra flygplats. Utebliven IFE kan kanske kompenseras med en medhavd laptop, Ipad eller varför inte en vanlig bok...
 
Re: Air China ökar på ARN

Jeg har bare fløyet dem med A332, og der var alt helt topp, IFE var litt rar å kontrollere, men det var brukbart utvalg i filmer etc. Maten var god, men utvalget av drikke er litt begrenset, kinesisk øl og vin, ingen sprit. Vil definitivt anbefale øl, for great wall red wine er alt annet enn great. Fikk ikke to ølbokser, når de kom rundt, for da kunne øllen bli varm, men de sa at om jeg ville ha en til var det bare å plinge så skulle de komme med en iskald, for de var her for å jobbe :) Det er god serviceinnstilling... Har en TR her et sted...
 
Re: Air China ökar på ARN

2-5-2 seating, er jo noen som må sitte i midtsetene der.

Det er et poeng - men jeg tror faktisk Air China har "ekte" free seating så du kan velge seter i god tid.

Det er vel en 15% sjanse for å får dette møkkasetet.

2 seterene er jo fine da.
 
Re: Air China ökar på ARN

Det er vel en 15% sjanse for å får dette møkkasetet.

2 seterene er jo fine da.

Enig, 2-5-2 er å foretrekke. Sjeldent problem å få 2 seter når man gjør litt forarbeid. Har hatt dette både hos Malaysian og United. En 2 seter er langt bedre enn en 3 seter, også er det synd for dritten i midten på 5 seteren :stir
 
Back
Top