• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Air Canada med premium economy og high density 77W

Someone

Moderator
Medlem
Ser ut som Air Canada innfører premium economy, og high density utgave, på de 5 777-300ER de vil få levert i år. Mens dagens maskiner har 42/307 seter med herringbone foran og 3-3-3 bak, vil disse få 36/24/389, med en ny business class med tilsynelatene staggered seating 2-2-2/1-2-1 og 2-4-2 og 2-4-3 i de bakre klassen

http://airlineroute.net/2013/02/07/ac-77w-jul13/

http://www.aircanada.com/en/about/fleet/77W.html

Setene ligner litt på Swiss sine?
http://www.aircanada.com/en/travelinfo/onboard/comfort_intexec.html

LCCen deres Rouge skal vel også få premium economy ombord i deres 767
 

Attachments

  • 777-300-2_e.jpg
    777-300-2_e.jpg
    25.1 KB · Views: 844

Ja, det er noe skikkelige tulleseter. De selger det som at du har masse plass rundt deg (men et relativt lite sete), slik at de får personen bak trøkt lengst mulig inn under deg.

Denne setemodellen er ikke et skritt frem for plass i biz. SQ sine enorme seter er heller ikke nødvendigvis svaret, mens setene til ANA og QR sine 77W er gode eksempler på mer brukbar plass pr pax.

-A
 
Uffda! Enda et selskap som hiver seg på trenden med 3-4-3 baki 777. Liker ikke utviklingen :(

Da er EK, AF, KL, OS, SU, AA og AC medlemmer av denne tvilsomme klubben. Noen glemt?
 
Er 3-4-3 på 777 omtrent som 3-3-3mpå A330? Fløy med Thomas Cook 330 med den configen foran i fjor, og det synes jeg var merkelig trangt. Måtte gå sidelengs i midtgangen.
 
NZ, EY och TAM Brazil har också 3+4+3 i economy på Boeing 777-300ER.
Jag har åkt EK 773 i monkey och det var helt okej.
Den här High Density config AC 77W blir iaf väldigt miljövänlig ;)
Har inte både ANA och JAL +500 seats i sina domestic 777-300?
 
NZ, EY och TAM Brazil har också 3+4+3 i economy på Boeing 777-300ER.
Jag har åkt EK 773 i monkey och det var helt okej.
Den här High Density config AC 77W blir iaf väldigt miljövänlig ;)
Har inte både ANA och JAL +500 seats i sina domestic 777-300?


Litt sent svar; ja, de har det på sine domestic 777. Skal forøvrig teste C på high-density hos AC LHR-YVR 21. januar. Ganske spent, bare lest og hørt negative ting om flyet. Forstatt fly folk så klart, pga. pris [emoji17]
 
Synes configen på LX i biz fungerer helt fint jeg. Sov godt i alle fall og tilstrekkelig plass når man sitter.
 
Back
Top