• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

StarAlliance Air Canada med 737-MAX transatlantisk

Someone

Moderator
Medlem
Ikke bare Norwegian som benytter seg av 737-8MAX for å åpne tynne og korte transatlantiske ruter med 737-8MAX. Nå følger Air Canada, som første ikke-lavprisselskap etter og starter Toronto-Shannon og Montreal-Dublin til sommeren

https://aircanada.mediaroom.com/201...Services-to-Ireland-from-Toronto-and-Montreal
Air Canada today announced expanded seasonal services to Ireland with new non-stop flights from Toronto to Shannon and between Montreal and Dublin. The flights will be operated using Air Canada's newest single-aisle aircraft, the Boeing 737 Max 8 featuring a Business and Economy cabin configuration.

Så er spørsmålet hvem andre som følger etter. På ruter mellom de britiske øyer og østlige Canada og nordøstlige USA er det jo ikke noe problem med disse flyene
 
AC har jo lenge fløyet med A320 (eller er det A319) mellom LHR og nord-øst Canada, så de var vel før Norwegian på tynne TATL.
 
AC har jo lenge fløyet med A320 (eller er det A319) mellom LHR og nord-øst Canada, så de var vel før Norwegian på tynne TATL.

A319, men der er mellom Halifax og London, som jo er 186km kortere enn f.eks YUL-DUB og over 500km kortere enn YYZ-SNN
 
A319, men der er mellom Halifax og London, som jo er 186km kortere enn f.eks YUL-DUB og over 500km kortere enn YYZ-SNN

Ser ut som jeg bomma, Halifax-London er med 767, derimot flyr de St.John-London med A319, men det er jo enda ca 500km kortere, da det ligger jo langt uti Atlanteren, så er jo jo mer som en flight til Kanariøyene
 
Westjet fløy også en sommer eller to med 737, men det var vel med planlagt fuelstop hvis jeg husker rett.

Blir jo en del bypar som dukker opp som 'interessante' med MAX ..
 
Westjet fløy også en sommer eller to med 737, men det var vel med planlagt fuelstop hvis jeg husker rett.

Blir jo en del bypar som dukker opp som 'interessante' med MAX ..



Ikke fløy, flyr. Men det er også fra St.John, selv om ruten vel teknisk sett er gjennomgående/direkte fra Toronto.

St.John-London er jo bare 5 timer
 
Westjet fløy også en sommer eller to med 737, men det var vel med planlagt fuelstop hvis jeg husker rett.

Blir jo en del bypar som dukker opp som 'interessante' med MAX ..
WS flyr også gjennomgående Toronto-Halifax-Glasgow med 737. Har hørt at de må sette igjen baggasje når det er stinn brakke.

Mens vi er inne på narrowbody Canada-UK, planlegger Air Transat å bruke A321Neo LR blant annet transatlantisk når de kommer om noen år.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
 
Halifax-Brussels blir en MAX rute neste sommer. 3x ukentlig.

Med både de og Westjet, blir det plutselig endel transatlantisk trafikk derfra sommeren 2026.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Back
Top