Air Canada med 737-MAX transatlantisk

Someone

Moderator
Medlem
Ikke bare Norwegian som benytter seg av 737-8MAX for å åpne tynne og korte transatlantiske ruter med 737-8MAX. Nå følger Air Canada, som første ikke-lavprisselskap etter og starter Toronto-Shannon og Montreal-Dublin til sommeren

https://aircanada.mediaroom.com/201...Services-to-Ireland-from-Toronto-and-Montreal
Air Canada today announced expanded seasonal services to Ireland with new non-stop flights from Toronto to Shannon and between Montreal and Dublin. The flights will be operated using Air Canada's newest single-aisle aircraft, the Boeing 737 Max 8 featuring a Business and Economy cabin configuration.

Så er spørsmålet hvem andre som følger etter. På ruter mellom de britiske øyer og østlige Canada og nordøstlige USA er det jo ikke noe problem med disse flyene

AC har jo lenge fløyet med A320 (eller er det A319) mellom LHR og nord-øst Canada, så de var vel før Norwegian på tynne TATL.

AC har jo lenge fløyet med A320 (eller er det A319) mellom LHR og nord-øst Canada, så de var vel før Norwegian på tynne TATL.

A319, men der er mellom Halifax og London, som jo er 186km kortere enn f.eks YUL-DUB og over 500km kortere enn YYZ-SNN

A319, men der er mellom Halifax og London, som jo er 186km kortere enn f.eks YUL-DUB og over 500km kortere enn YYZ-SNN

Ser ut som jeg bomma, Halifax-London er med 767, derimot flyr de St.John-London med A319, men det er jo enda ca 500km kortere, da det ligger jo langt uti Atlanteren, så er jo jo mer som en flight til Kanariøyene

Westjet fløy også en sommer eller to med 737, men det var vel med planlagt fuelstop hvis jeg husker rett.

Blir jo en del bypar som dukker opp som 'interessante' med MAX ..

Westjet fløy også en sommer eller to med 737, men det var vel med planlagt fuelstop hvis jeg husker rett.

Ikke fløy, flyr. Men det er også fra St.John, selv om ruten vel teknisk sett er gjennomgående/direkte fra Toronto.

St.John-London er jo bare 5 timer

WS flyr også gjennomgående Toronto-Halifax-Glasgow med 737. Har hørt at de må sette igjen baggasje når det er stinn brakke.

Mens vi er inne på narrowbody Canada-UK, planlegger Air Transat å bruke A321Neo LR blant annet transatlantisk når de kommer om noen år.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Back