• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Air Canada flytter 737-MAX til Rogue

dc-8-63

Finn Erik Edvardsen
Fra Air Canada’s investor presentasjon 17 Desember 2024:

54213139908_ef92c27662_b.jpg
[/url]IMG_0294 by Finn Erik Edvardsen, on Flickr[/IMG]
 
Rouge har 38 A319-21 i trafikk. AC har 40 MAX pluss et par i bestilling. Så da kan det være snakk om en liten byttehandel? Ellers må AC ut og handle flere narrowbodies ..
 
Rouge har 38 A319-21 i trafikk. AC har 40 MAX pluss et par i bestilling. Så da kan det være snakk om en liten byttehandel? Ellers må AC ut og handle flere narrowbodies ..
Hvis ikke Air Canada har tenkt å flytte mer produksjon over til Rouge ala slik man ser her i Europa. Rouge har vel til nå mest blitt brukt til low yield lessuire ruter mener jeg og med tanke på geografien til Canada og at trafikken har vel også der blitt mer fritidsrettet, så er det kanskje ikke behov for alle narrow body flyene i moderselskapet.

Air Canada har også flere utestående leveringer på 26 stk A220 fly.
 
Last edited:
Så det når jeg bladde meg inn på Rouge.

Er det annonsert noe rundt bruken av XLR maskinene? Blir det hovedsaklig på kontinentet der borte, eller er det også planlagt europeiske ruter? AC har jo historisk noen "smale" LHR ruter som kanskje kan passe?
 
Rouge har 38 A319-21 i trafikk. AC har 40 MAX pluss et par i bestilling. Så da kan det være snakk om en liten byttehandel? Ellers må AC ut og handle flere narrowbodies ..

Ser ikke ut som det kommer noen fly fra Rogue til Air Canada, men at Rogue med 737 MAX vil se slik ut:

54212216442_92bd74ca5c_b.jpg
[/url]IMG_0300 by Finn Erik Edvardsen, on Flickr[/IMG]

Hvis ikke Air Canada har tenkt å flytte mer produksjon over til Rouge ala slik man ser her i Europa. Rouge har vel til nå mest blitt brukt til low yield lessuire ruter mener jeg og med tanke på geografien til Canada og at trafikken har vel også der blitt mer fritidsrettet, så er det kanskje ikke behov for alle narrow body flyene i moderselskapet.

Air Canada har også flere utestående leveringer på 26 stk A220 fly.

Ser ut til AC planlegger A220 til Cross Border (18% av trafikken)

54212216417_d55696b253_b.jpg
[/url]IMG_0299 by Finn Erik Edvardsen, on Flickr[/IMG]


Ja, men de har også fylt på med "nyere" brukte de siste årene. Og A321ceo flåten til Rouge som vil da gå til Air Canada er ikke så gammel

Det dreier seg om A321 XLR og med gode øyne kan det skimtes noe som vil glede MartinL :lol: (Det dreier seg om Potensielle ruter her :
54213119036_cf84e4d729_b.jpg
[/url]IMG_0296 by Finn Erik Edvardsen, on Flickr[/IMG]
 
Last edited:
Ser ikke ut som det kommer noen fly fra Rogue til Air Canada, men at Rogue med 737 MAX vil se slik ut:

………

Det dreier seg om A321 XLR

Slik jeg tolker den presentasjonen så utelukker den vel egentlig ingenting, og er jo veldig lite konkret rundt antall og sub-typer.

Og viser mer hva A321XLR kan eller er tiltenkt til.
 
Back
Top