• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Air Berlin med Nordpol-flight og er SQ SIN-EWR er alternativ for formålet?

Trdfly

Moderator
Medlem
Air Berlin med Nordpol-flight og er SQ SIN-EWR er alternativ for formålet?

Air Berlin vil ta av fra Berlin Tegel-lufthavn klokken 08.00 5.Mai, og returnere 12 timer senere til samme flyplass.

Passasjerer som blir med på reisen får ikke bare oppleve Nordpolen. Også Norge er en viktig del av reiseruten.

http://reise.adressa.no/reise/article4270683.ece

Det er ikke første gang Air Berlin/LTU gjør dette.

Re: Air Berlin med Nordpol-flight

Stilig, men da ville jeg heller spart litt til for å fly New York - Singapore (EWR-SIN, SQ21) som går over nordpolen og samtidig er verdens lengste non-stop rute :) Om sommeren såklart, skal du se ønske å se noe :p

Ulempe: meget dyrt (90 seter på en A340-500, business only) & flyr høyt over - kanskje ikke så stor ulempe som den første siden det er jo bare hvitt uansett ;p

Hva koster EWR-SIN ruta som frapris? Artig ting av AirBerlin å gjøre, og at de satser på det samme igjen tyder på sukess forrige gang!

Var med på denne i 2007, 11 timer tok det fra vi tok av fra Dusseldorf til vi landet samme sted, da hadde vi sett Svalbard, Nordpolen, Grønland og Island fra lav høyde, drukket champis, hørt foredrag med artiske tema, sett interessante filmsnutter relatert til områdene vi fløy over og mye mer. Initiativtaker til disse turene er Polarflug(Airevents), og de har atså fått LTU/Air Berlin med på dette, det pleier å være stappfullt fly hvert år.

EWR-SIN koster godt over 30.000,-, og er sjeldent eller aldri på tilbud.
En(jeg) får nøye seg med ´fattigmanns´varianten til 6.400,-; Thai´s BKK-LAX i samme flytype, men bare fram til 1. mai, da overtar en 777 som vil ha 1. stopp underveis.
Sånn sett er altså altså Thai´s ultralange direkte-eventyr til USA med A345 over da, BKK-EWR ble jo også lagt ned for noen år siden.

Hva koster EWR-SIN ruta som frapris? Artig ting av AirBerlin å gjøre, og at de satser på det samme igjen tyder på sukess forrige gang!

Søkte på noen tilfeldige datoer på Ebookers, og fikk denne prisen på rundtur: £7,057.30 Total cost

Litt stiv pris på SIN-EWR for oss normale, men jeg takker så mye til de som sjekket opp! At det også er slutt på BKK-LAX direkte var litt kjipt.. ;)

SIN-EWR tur-retur koster (litt avhengig av kursen) 40-45000 NOK. En dag skal jeg fly den! Må bare spare, ca. 1000 NOK i måneden i 4 år, for eksempel :)

@Eirik: visste ikke at Thai slutter med den A345 ruten fra BKK-LAX. Interessant. SIA har A345 direkte ruter til både LAX og EWR daglig, og i tillegg daglige A380 ruter til begge plasser, da via en annen by (via Tokyo til LAX, og via FRA til JFK). Kanskje Thai er blitt utkonkurrert, eller så er det pga de store tapene i fjor at de er tvunget til å gjøre noen grep...

SIN-EWR tur-retur koster (litt avhengig av kursen) 40-45000 NOK. En dag skal jeg fly den! Må bare spare, ca. 1000 NOK i måneden i 4 år, for eksempel :)

Sier meg enig i suget etter å få prøvd ruta, men når jeg samtidig vet at jeg kan få tre uker på Queen Mary 2 til samme prisen så.. :p

Re: Air Berlin med Nordpol-flight og er SQ SIN-EWR er alternativ for formålet?

Har vel sett forskjellige rutinger på SIN-EWR, og det er ikke alle som passerer over Nordpolen. Bl.a. har jeg sett denne ruta passere over Midt-Norge på veien. Hadde jo vært dumt å bruke såpass mye penger, for så å oppleve at du ikke kommer over Nordpolen! Eller hur?

BF:cool2

Har vel sett forskjellige rutinger på SIN-EWR, og det er ikke alle som passerer over Nordpolen. Bl.a. har jeg sett denne ruta passere over Midt-Norge på veien. Hadde jo vært dumt å bruke såpass mye penger, for så å oppleve at du ikke kommer over Nordpolen! Eller hur?

Sett det selv. Derfor må du fly tur-retur for å øke sjansene ;) hehehe

Disse nordpol flyvingene flys vel med 330.. Fyller man opp flyene? Hva med alle de som blir sittende i midten? Kan ikke være den helt store utsikten fra de 4 midtsetene.. For er ikke hovedpoenget med disse flyvingene å få se Nordpolen, Svalbard osv?

BF:cool2

Tror jeg svarte i en annen lignende tråd, at du nok har rett i dette. Den går som oftest mer eller mindre den vanlige Asia-Europa-Østkyst-løypen, eller tilsvarende Asia-Alaska-Østkyst-løypen. Det er ganske sjeldent denne drar rett over nordpolen.

-A

11 måneder, det må vi klare :)

Når reiser vi?

Appropos flyruten; derfor er det greit å bestille tur-retur for å doble sjansen på å fly over nordpolen. ;) I tillegg er vindene mer sørlige om sommeren, noe som kan være en fordel tror jeg.

Når reiser vi?

Appropos flyruten; derfor er det greit å bestille tur-retur for å doble sjansen på å fly over nordpolen. ;) I tillegg er vindene mer sørlige om sommeren, noe som kan være en fordel tror jeg.

Da har jeg bestilt SQ22 SIN-EWR onsdag 25. september 2013 (noen dager etter MegaDO ;) ). Bli med!?!?! :D

Da har jeg bestilt SQ22 SIN-EWR onsdag 25. september 2013 (noen dager etter MegaDO ;) ). Bli med!?!?! :D

Lifemiles? Jeg har booket SIN-LAX i sommer. Men den flyr ikke over nordpolen da... SIN-EWR var dessverre ikke tilgjengelig på datoene jeg tenkte. :(

Lifemiles? Jeg har booket SIN-LAX i sommer. Men den flyr ikke over nordpolen da... SIN-EWR var dessverre ikke tilgjengelig på datoene jeg tenkte. :(

Hehe, ser ut som SQ22 ikke fly over nordpolen i dag, så dem nettopp over YVR. Aldri sett dem der før.

Nei, jeg betalt hardinntjent cash ;)

Back